Ezt a vasútvonalat 1889-ben építették, és utoljára az előző évszázad húszas éveiben újították fel, vagyis megközelítőleg 100 éve. Már nagyon ráfért a pályára a renoválás: katasztrofális állapotban van a vonal. Korábban a Sinók, újabban a szerb Uzsgyik döcögtek legfeljebb 10–30 kilométeres óránkénti sebességgel, a tengelyterhelhetősége pedig mindössze 16 tonna volt. A Szabadka–Zenta vasútvonal felújítása az Újvidék–Belgrád vasútvonalakról kapott használt anyagok felhasználásával történik. Lecserélik a síneket, a talpfákat és az ágyazatot is. A munkálatok befejezése után ezen a szakaszon a vonatok sebessége elérheti a 80 kilométeres óránkénti sebességet, a vasút tengelyterhelhetősége pedig a 22 és fél tonnát tengelyenként, tehát áruszállításra, teherforgalomra is alkalmas lesz.

Zajlik a rakodás Szabadkán. A képre kattintva galéria nyílik

Kern Imre a Pannon RTV-nek adott nyilatkozatában elmondta, a felújított pálya miatt nőhet az utasszám is, hiszen az Ezüst Nyilak lecserélését követően, a kiszámíthatóbb közlekedés miatt már így is megháromszorozódott az utasok száma. Az építkezés ideje alatt – ez ritkaság, ha a szerb vasutakat nézzük – vonatpótló autóbuszokkal szállítják az utasokat a kieső szakaszon a menetrendnek megfelelően, némi eltéréssel.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!