1-es: megkezdődött a felkészülés a felújítás második ütemére, a teljes vágányzárra
Október 27-étől három héten át immár mindkét vágányon szünetelni fog a vasúti forgalom, azaz az 1-es fővonalon teljes kizárás lesz Biatorbágy és Szárliget között.
Október 27-étől három héten át immár mindkét vágányon szünetelni fog a vasúti forgalom, azaz az 1-es fővonalon teljes kizárás lesz Biatorbágy és Szárliget között.
A Budapest–Győr–Hegyeshalom vasútvonal Biatorbágy és Szárliget közötti mintegy huszonkilenc kilométeres szakaszát a tervek szerint három hónap alatt újítja fel a MÁV leányvállalata, a MÁV FKG.
Fotóriporterünk hajnal óta Budaörsön figyeli és fotózza a Biatorbágy és Szárliget közötti pályafelújítás első napjának eseményeit.
A Budapest–Tatabánya–Győr–Hegyeshalom vonalon hétfőtől jelentősen módosult a menetrend a Biatorbágy és Szárliget közötti pályafelújítás következtében.
Szeptember 18-ától jelentősen megváltozik a menetrend a győri fővonalon.
A Cegléd–Szeged vonalon módosított menetrend szerint közlekednek a vonatok szeptember 11-étől november 16-áig, mert Kiskunfélegyháza és Szeged-Rendező között komplex pályakarbantartást végeznek. A vágányzári menetrend néhány kivétellel minden héten hétfőtől csütörtökig érvényes, a hétvégéken a megszokott menetrend szerint közlekednek a vonatok.
A Debrecen–Nagykereki vonalon az elmúlt napokban mérővonattal végzett ellenőrzések során, a korábbi felújítással nem érintett szakaszon, több helyen pályahibát fedeztek fel.
A vasárnapi mérővonat több helyen is hibát talált a pályageometriában. A 106-oson egyébként június 5-étől augusztus 27-éig pályafelújítás miatt teljes vágányzár volt.
A MÁV–Volán-csoport augusztus 1-jétől – további intézkedésig – tíz regionális vasútvonalon, vonalszakaszon vonathelyettesítő autóbuszokkal szolgálja ki utasait az Építési és Közlekedési Minisztérium elrendelése alapján.
A MÁV is megerősítette a hírt: számos mellékvonalon buszok válthatják az egyre inkább gyengélkedő Bz-motorkocsikat, akár már augusztus elsejétől!
A baleset helyszínén a nagyteljesítményű daruval folyamatosan dolgoznak. A bal vágányban lévő vágányhibát sikerült kijavítani, így a daru is használhatja a vágányt, szabadon mozoghat a további munkálatokhoz.
A Budapest–Székesfehérvár–Nagykanizsa vasútvonalon, Szabadbattyán és Kiscséripuszta között fa dőlt a felsővezetékre, ami leszakadt. A helyreállításig szünetel a forgalom, pótlóbuszok szállítják az utasokat Székesfehérvár és Lepsény között.
Véget ért a több évig tartó vágányzár, június 5-étől ismét végigmennek a személyvonatok. Ott voltunk az első napon.
A műszaki mentés, miatt ezen a szakaszon szünetel a vonatforgalom, a helyreállítás ideje még nem ismert.
Szezonális karbantartás van. Olyannyira, hogy a munkák jelentős részével a héten végeznek is a pályamunkások.