Vagyis két hónappal az átadás valós évfordulója után, hiszen a lajosmizsei vonalon 1889. július 8-án indult meg a forgalom. (Egy közkeletű tévedésre Bárdos Imre hívja fel mindenki figyelmét, hiszen a legtöbbször említett júniusi dátum hibás, egy hónappal később adták át a vonalat. Egyszer egy I maradt le a római számmal írt dátumból, azóta van a kavar...)

Örkényhez érkezik a visszaúton a különmenet. A képre kattintva galéria nyílik Vörös Attila fotóiból!

A különvonatot a vonal menti települések önkormányzatai rendelték meg a MÁV Nosztalgia Kft-től, rendre Budapest, XVIII. kerület, Pestszentlőrinc - Pestszentimre, Gyál, Felsőpakony, Ócsa, Inárcs, Dabas, Hernád, Örkény, Táborfalva, Lajosmizse vezetése adta össze az anyagiakat. A vonat ezeken a helyeken az oda- vagy a visszaúton hosszabban is megállt, az állomásokon, megállókban pedig hosszabb-rövidebb ünnepségeket tartottak.

Az elképesztően vegyes összeállítású szerelvényt az M61 001-es Nohab továbbította, a régi nosztalgiakocsikon kívül számos Schlierent is a vonatba soroztak, összesen tizenhárom vagont kötöttek a gép mögé.

Nézzék meg Lovas Gábor rövid videóját is a vonatról!

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!