A festői isztriai kikötőváros, Rovinj volt a helyszíne a Red Bull Air Race második futamának, amely a tapasztalt Nigel Lamb verseny előtti nyilatkozata szerint leginkább azon múlt, mennyire tudták a szélkomponenst sikeresen beleszámítani a versenyzők a repülésükbe, a szél iránya ugyanis nyugatira fordult, és ez az amúgy sem könnyű pályát még nehezebbé tette, a legkritikusabb néhány kaput az edzésen szembeszélben, a versenyen viszont hátszélben kellett abszolválni.

Arch magabiztosan és agresszíven repült <br>(fotók: Red Bull Air Race)

Az előfutamok során Besenyei Péter gépét is ez a hátszél sodorta meg annyira, hogy elkapta a 10-es pilont, innentől kezdve a magyar versenyzőnek el kellett búcsúznia a döntő reményeitől. Nigel Lamb biztonsági futama majd Mat Hall egy percen belüli repülése után a német Dolderer vágta le szárnyával ismét egy pilon tetejét, és búcsúzott a további versenyzéstől. Az amerikai Mike Goulian túllépte a pályabelépő sebességhatárát és ezért zárták ki, majd a bírák változtattak a döntésükön és újra repülhetett, de ekkor ő is elszabott egy pilont.

Dolderer pilont szeletel

A döntőt tehát nyolc pilóta repülhette: Sonka, Ivanoff, Hall, Lamb, McLeod, Bonhomme, Yoshi Muroya és Arch. Mat Hall pilont érintett, a brit Nigel Lamb pedig felszállásra gurulás közben összetörte a légcsavarját.

Nigel Lamb gépe és légcsavarja

A szuperdöntőt Arch, a japán Muroya, McLeod és Bonhomme repülhette, McLeod hibásan repülte a négyes kaput, és ezzel a nem annyira ismert japán pilótáé lett meglepetésre a dobogó harmadik foka, miután Bonhomme tiszta és pontos repülését Arch 0,08 század másodperccel gyorsabban ismételte meg, és ezzel a fiatal osztrák nyerte a meglepetésekkel teli remek futamot.

Besenyei összesítésben a kilencedik helyen végzett, május közepén a malajziai Putrajayában folytatódik a sorozat.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!