Ştefan Roşeanu, a román személyszállító társaság vezérigazgatója szerint a gazdaságossági szempontokon kívül a vasútnak az emberek mobilitására is jobban oda kell figyelni, figyelembe véve az uniós átjárhatósági szabályokat is. Eddig a magyar-román határállomásokon a szerelvények mozdonyt cseréltek, ami jelentősen lassította a forgalmat.

A szerződés előírja a mozdonycsere nélküli vonattovábbítást, egyelőre a Budapest–Bukarest útvonalon. A szerződés 2013-as, budapesti véglegesítése után kerül sor az új menetrend kidolgozására – írja a Railway Insider.

A szerkesztőség megjegyzése: a Budapest–Szolnok–Békéscsaba–Lőkösháza–Kürtös–Arad–Brassó–Bukarest fővonal végig, 25 kilovolt váltóárammal villamosított, a gépcsere nélküli közlekedésnek – főleg, hogy a MÁV-Trakció 470-es sorozatú mozdonyai „papíron” Romániában is vontathatnak – fizikai akadálya eddig sem lett volna.