Ízlés kérdése, hogy kinek tetszik az SNCF jellegzetes téglamozdonya, de még aki ellenszenvvel viseltetik iránta, az is el kell, hogy ismerje, minden trotlisága ellenére van valami varázsa. Aki pedig testvér-sorozataival együtt látta őket a TER-vonatok alacsony Inox-kocsijai előtt vitézkedni, emeletes párizsi elővárosi szerelvényeket tolni-húzni, aztán pedig tehervonatokat cipelni, az minden csúnyasága ellenére bizonyára szereti ezt a gépet. A mozdony a mi Szilinkkel egyidős, 1964-től 1976-ig 194-et gyártott belőle az Alstom, kezdetben a megkerülhetetlen zöld festésben, később az elegáns beton-színkompozícióban, homokszürke alapon narancsszín ékítményekkel. A posztmodern idők elképesztő En-Voyage-os öntapi-dekorációiról most ne is beszéljünk.

A sorozat egyik példánya még Nizzában...(képek forrása: letraindalain.free.fr)

A Szilivel ellentétben – mely továbbra is a magyar vasút legperspektivikusabb vontatójárműve – a 194 kétáramnemű Danseuse-ből (azaz Táncosnőből, a becenév a mozdonyok rugózására vonatkozik) a Romániának eladott tíz példány mellett már csak tizenöt mozdony dolgozik Franciaországban, mindegyik Strasbourg környékén. Bevetési területük Strasbourgtól délre, Selestat, északnyugatra Saverne, vagy azon túl, Sarrebourg felé található. Elsősorban RRR-ingavonatok előtt használják, nagyon ügyelve arra, hogy a mozdony mindig a szerelvény északi és nyugati végén legyen található.

Az aktuális fordabeosztás alapján decemberig még biztosan forgalomban maradnak, ez nagy eredmény, különösen annak fényében, hogy az előzetes sejtések szerint a mozdonyok már az elmúlt nyarat sem élték volna túl. Teljesen azonban nem fognak eltűnni, a 25609-es mozdonyt múzeumi célokra szánják.

...és a marseille-i fűtőházban

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!