Hexafret és Technis: megvannak a Fret SNCF-utódok
Létrehozták a francia nemzeti vasút árufuvarozási részlegének üzemeltetési és karbantartási részéért 2025. január elsejétől felelős új vállalatokat.
Létrehozták a francia nemzeti vasút árufuvarozási részlegének üzemeltetési és karbantartási részéért 2025. január elsejétől felelős új vállalatokat.
A pontos dátum is ismert: 2025. február 15. De előtte azért volt némi hercehurca…
Tizennegyedik alkalommal is megnyitotta kapuit a Berlin Messén a világ legnagyobb vasúti szakkiállítása és -vására. Hidrogénüzemű villamos, akkumulátoros motorvonat és tolatómozdony – a szeptember 24-ei eseményekből szemlézünk.
A nemzeti vasút SNCF árufuvarozó leányvállalata, a Fret SNCF viszont év végén megszűnik, majd korlátozott tevékenységgel újraindul.
Az árufuvarozás viszont recesszióban van. A forgalmi tendenciák régiónként eltérnek.
Az SNCF Voyageurs bemutatta a CAF-tól rendelt, Oxygène elnevezésű, Z26700 sorozatú intercity-motorvonatok első példányát.
A kezdeményezés célja egy nyitott, autonóm és együttműködésen alapuló innovációs tér létrehozása a vasúti tematikájú nyílt forráskódú szoftverfejlesztéshez.
Az ÖBB első új éjszakai kocsijai a Bécs–Innsbruck–Hamburg és a Berlin–Brüsszel–Párizs útvonalakon közlekednek a menetrendváltástól. 2024 végére már tizenhárom szerelvény fog forogni.
A párizsi Charles de Gaulle és Orly nemzetközi repülőterekről így már negyvenegy útvonalon válik elérhetővé egy jeggyel a vasút és a repülés kombinációja.
Az Alstom által átépített regionális szerelvény várhatóan a decemberi menetrendváltástól fog közlekedni Új-Aquitania régióban. További négy régióban egy-egy másik példány követi majd.
A francia elnök egy interjúban fejtette ki, hogy pártolja a németországi bérletkonstrukcióhoz hasonló rendszer létrehozását Franciaországban. A végrehajtás módjáról azonban nem osztott meg részleteket.
Nouvelle Aquitaine régió és az SNCF Voyageurs új megállapodást írt alá a regionális vasúti személyszállítási közszolgáltatás üzemeltetéséről és finanszírozásáról. Tették mindezt mindössze öt hónappal az új vasúti szolgáltatási szerződések pályáztatását előíró rendelet hatálybalépése előtt.
A francia nemzeti vasút energetikai ága, az SNCF Energie és a Compagnie Nationale du Rhône (CNR) az ország legnagyobb szélenergia-vásárlási megállapodását írta alá a napokban.
A vasúti járművek bérbeadásával foglalkozó brit vállalat tizenkét BB27300-as sorozatú Alstom Prima villanygépet vesz át.
A bimodális szállítás a francia vasúti árufuvarozás legdinamikusabb szegmense, jelenleg az ágazat teljes tevékenységének 39 százalékát teszi ki.