Hexafret és Technis: megvannak a Fret SNCF-utódok
Létrehozták a francia nemzeti vasút árufuvarozási részlegének üzemeltetési és karbantartási részéért 2025. január elsejétől felelős új vállalatokat.
A Fret SNCF felosztásának terveit még 2023 májusában jelentette be a francia közlekedési minisztérium – a lépésre azért volt szükség, mivel az Európai Bizottság számos olyan, a francia állam által 2007 és 2019 között a vállalatnak törvénytelenül adott támogatást talált 5,3 milliárd euró (jelenlegi árfolyam alapján több mint 2100 milliárd forint) összértékben, melyet a Fret SNCF azóta sem tudott visszafizetni.
A szerkezetátalakítási terv alapján 23 szállítási útvonalat adnak át más vasúti árufuvarozóknak: egyet a Medway kap, a többin DB Cargo France és az Europorte osztozik.
A megmaradó tevékenységeket az SNCF Rail Logistics Europe (RLE) két új leányvállalata, a Hexafret és a Technis veszi át – az RLE alá tartozik a Captrain, a RoLa-cég VIIA, az intermodális fuvarozó Naviland Cargo, valamint az ellátásilánc-tervező Forwardis.
A Hexafret vasúti áruszállítóhoz négyezer dolgozó kerül át, akik hetente körülbelül 1100 távolsági tehervonatot fognak üzemeltetni, összekapcsolva nagyjából 1300 ipari és logisztikai helyszínt Franciaország-szerte és külföldön is. A vállalat mindenféle szállítási gyakoriságot és vonatösszeállítást kínál majd, az egyeskocsi-szállítmányokat és a blokkvonatokat is beleértve. A Hexafret feladata lesz a piaci részesedés növelése, ösztönözve a közúti szállításról a vasútira történő modális váltást az olyan ágazatokban, mint például a fogyasztási cikkek. Ezt a vasúthoz való hozzáférés egyszerűsítése, agilis és robusztus lehetőségek felkínálása, valamint kereskedelmi kötelezettségek teljesítése révén tervezik elérni. Ezeken felül a szolgáltatás minőségének fejlesztése elsődleges prioritás lesz a vállalatnál.
A Fret SNCF mozdonyainak karbantartását a Technis fogja végezni, ami átvesz tizenkét műhelyt és ötszáz dolgozót. Első megrendelője a Hexafret lesz, de együttműködik majd a Rail Logistics Europe összes leányvállalatával, hogy hozzá tudjon járulni a vasúti árufuvarozás növekedéséhez.
A két új üzletág várhatóan 700 millió euró (közel 290 milliárd forint) összbevételt fog elérni 2025-ben, ezt az összeget már magába foglalja a Rail Logistics Europe következő pénzügyi évére tervezett 1,9 milliárd eurós (780 milliárd forintos) bevételi célja. Az RLE feltett szándéka, hogy a vasúti árufuvarozás és a logisztika első nyereséges európai szereplőjévé váljon, ezért 2025-ben megnyitná tőkéjét egy kisebbségi érdekelt fél előtt – adja hírül a Railway Gazette.
(Nyitóképünkön a Fret SNCF egyik tehervonata. Kép forrása: Railway Gazette)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!