Au revoir Fret SNCF, bonjour Hexafret et Technis!
Január elsejével átalakult a francia nemzeti vasút árufuvarozási üzletága: a Hexafret a szállítmányozásért, a Technis pedig a karbantartásért felel ezentúl. Akadnak azonban gondok…
Január elsejével átalakult a francia nemzeti vasút árufuvarozási üzletága: a Hexafret a szállítmányozásért, a Technis pedig a karbantartásért felel ezentúl. Akadnak azonban gondok…
Az SNCF Voyageurs új, innovatív tengelygyártó központot nyitott a Párizstól északkeletre fekvő Technicentre Industriel Picardie (TIP) karbantartó egységében.
Az SNCF Voyageurs újabb huszonkettőt rendelt a CAF tízkocsis intercity-motorvonataiból, most a Bordeaux–Marseille vonalra.
Ráadásul négyet is, összesen körülbelül ötvenmillió euróért.
Az RATP tizenkét villamos-akkumulátoros vontatót rendelt a svájci gyártótól.
A startup-vállalkozás tizenkét Avelia Horizon típusú kétszintes motorvonatot rendelt az Alstomtól. A szerelvények Bordeaux, Nantes, Rennes, Angers és Párizs között fognak közlekedni.
A legalább háromszáz nyitott vagont vasútépítésekhez fogja felhasználni a belga vasúti infrastruktúra-kezelő.
A Franciaországot és Spanyolországot összekötő Somport-alagúton 1970-ben hagyták fel a forgalmat egy balesetet követően. A spanyolok 93 millió euróból hoznák helyre.
Tizennegyedik alkalommal is megnyitotta kapuit a Berlin Messén a világ legnagyobb vasúti szakkiállítása és -vására. Hidrogénüzemű villamos, akkumulátoros motorvonat és tolatómozdony – a szeptember 24-ei eseményekből szemlézünk.
A Bounce csomagmegőrző vállalat a Google értékelések alapján minősített húsz európai metrót, és meglepő eredményekre jutott. A híres londoni nincs a legjobb öt között, a budapestinek pedig egyenesen az utolsó hely jutott. Vannak azért fenntartásaink.
A szuperszonikus vadászgépekről szóló megállapodást a szerb kormány és a francia Dassault Aviation Belgrádban kötötte meg Emmanuel Macron francia és Aleksandar Vucic szerb elnök jelenlétében.
A nemzeti vasút SNCF árufuvarozó leányvállalata, a Fret SNCF viszont év végén megszűnik, majd korlátozott tevékenységgel újraindul.
Az Európa-szerte tevékenykedő Sateba Groupot 450 millió euróért szerezték meg, ezzel a világ egyik legnagyobb vasbetonkeresztalj-előállítójává válnak.
A szerelvények a két végállomás között csak a belgiumi Monsnál állnak meg. Jegyek 34 eurótól.
Az árufuvarozás viszont recesszióban van. A forgalmi tendenciák régiónként eltérnek.