A megnyitón Révész Máriusz aktív kikapcsolódásért felelős kormánybiztos többek között arról beszélt, hogy szeretnének benyújtani a kormány elé egy, a munkába kerékpározás támogatásáról szóló előterjesztést, Kürti Gábor, a Magyar Kerékpárosklub elnöke pedig arról, hogy ahol sokan bringáznak, ott javulnak az életkörülmények. A kerékpározás támogatását fontosnak tartó cégek vezetői több ötletet adtak arra, mit tehetnek a vállalatok azért, hogy munkatársaiknak kedvezőbb feltételeket teremtsenek a munkába bringázáshoz. A szervezők a Bringázz a munkába!-kampányhoz csatlakozók között értékes tárgynyereményeket – többek között kerékpárokat, kiegészítőket –, illetve élményeket sorsolnak ki.

(fotók: Adrián Zoltán/Képszerkesztőség – Magyar Kerékpárosklub)

– Ha egy munka nehezen indul, mint ma ez a kampány ebben a rossz időben, az biztos, hogy sikeres lesz – ezekkel szavakkal köszöntötte Révész Máriusz aktív kikapcsolódásért felelős kormánybiztos a tizenhatodik Bringázz a munkába!-kampány résztvevőit, akik az esős idő dacára szép számmal érkeztek a központi kampánynyitó bringás reggelire a Kálvin téren, hogy az esős hangulathoz illő zenei aláfestés mellett elfogyasszák az ajándék kakaós csigákat és frissítőket. – Egyre többen engedhetik meg maguknak például, hogy autózzanak, az utóbbi öt évben 20 százalékkal nőtt az autók száma, de szembe kell néznünk azzal, amit ez okoz: nő a benzinfogyasztás, nőnek a dugók, át kell gondolnunk, hogy a közlekedéssel mit tudunk tenni – mondta a kormánybiztos. Hozzátette, javítani kell a kerékpáros közlekedés feltételeit: az autósok érdeke is, hogy többen bringázzanak: ha csak minden tizedik autós átülne biciklire, már érezhetően csökkenne a dugók száma.

Az egészségügyi vonatkozások sem elhanyagolhatók, egy amerikai kutatás szerint a rendszeres kerékpározás két évvel növeli meg az élettartamot, vagyis ha rá tudnánk venni 100 ezer embert, hogy kerékpárral járjon munkába, az 200 ezer évet adna Magyarországnak – mondta. Révész Máriusz szerint a szemléletváltást célozza a kampány, és ennek érdekében versenyre biztatják a településeket, értékelik, hogy hol bringáznak a legtöbbet, és a nyertesek között díjakat osztanak ki.

– Aki vonattal jár munkába, annak a cég kifizetheti a vonatjegyét, bérletét, aki autózik, az kaphat kilométerpénzt, de a kerékpározók nem kapnak ilyen jellegű támogatást, pedig a városok szempontjából ez a legkívánatosabb közlekedési mód. Ezen szeretnénk változtatni, erről a közeljövőben, nemzetközi példák alapján előterjesztést szeretnénk benyújtani a kormány elé – jegyezte meg, majd jó biciklizést kívánt mindenkinek, és azt, hogy minél többen menjenek kerékpárral munkába. – Nyugat-európai konferenciákon sokszor hallottuk, hogy egy euró személetformálásba fektetett összeg jobban hasznosul, mint 50 euró infrastruktúrába fektetett pénz.

Kürti Gábor, a Magyar Kerékpárosklub elnöke arról beszélt, „az egész kerékpáros mozgalom és munkánk is arra épül, hogy meggyőzze az embereket: bringázni jó. Ezt szerettem volna elmondani, de amikor a kislányom reggel megkérdezte, hogy hova megyek, és mondtam neki, hogy ide, és erről fogok beszélni, az esőt látva jól kinevetett. Ezért inkább azt mondom, hogy bringázni nem csak ezen az egy napon jó, hanem egész évben, mert évente legfeljebb tíz ilyen nap van”. Az elnök szerint ez a közlekedési mód mindennél olcsóbb, gyorsabb és élvezetesebb, a Bringázz a munkába!-kampány pedig egy szemléletformáló vállalkozás, egy kísérlet a közbeszéd formálására.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!