Az Egyesült Arab Emírségek vasútja még 2011-ben rendelt meg hét dízelmozdonyt a General Motors híres mozdonygyártó egységétől, az EMD-től (Electro-Motive Diesel). Az Etihad Rail az első két gépet április 10-én vehette át Abu-Dzabi Musszafa kikötőjében.

Az Etihad Rail két új EMD-mozdonyát emelik le a daruk a hajóról<br>(fotó: Etihad Rail)

Az EMD az SD70-es dízelmozdony-sorozatának ACS változatát kifejezetten az Arab-félsziget sivatagi éghajlatának megfelelően alkotta meg. Az első huszonöt SD70ACS Szaúd-Arábia nemzeti vasúttársaságához, az SAR-hez került. Az ACS-ek tervezésekor nem csak a homok gépészeti főegységekbe történő bejutása elleni hatásos védekezés volt fontos szempont, hanem az is, hogy a dízelgépek szén-dioxid-kibocsátása a lehető legalacsonyabb legyen.

Az International Railway Journal arról ír, hogy a nehéz tehervonatok szállítására tervezett, 3400 kilowatt teljesítményű mozdonyok a Shahnál és Habshannál található kénfeldolgozó üzemekben akár tizenegyezer tonna kéngranulátummal megrakott tehervonatokat fogják a ruwaisi kikötőig vontatni. A jelenleg még építés alatt álló, 264 kilométer hosszú vasútvonalon akár száztíz kocsis szerelvények közlekedtetésével is számolnak. A hattengelyes, Co'Co' tengelyelrendezésű mozdonyok egyelőre az ország nyugati részében található Mirfába lesznek állomásítva. Az Emírségek vasúttársasága azt nyilatkozta, hogy a gépek festéséhez a vöröst és a szürkét, vagyis az ország nemzeti zászlójának színeit használták, jelképezve ezzel a nemzeti büszkeséget és egységet.

A gépek nemzeti színű festése az Emírségek egységét jelképezi<br>(forrás: WAM)

Az Etihad Rail vezérigazgatója arról beszélt az új vontató járművek hivatalos átvételekor, hogy a mozdonyok érkezése jelentős előrelépés a társaság számára, és úgy tűnik, hogy hamarosan felvehetik a forgalmat a vonal első szakaszán. A vasútépítés az ütemtervnek megfelelő sebességgel halad, így az első szerelvény már 2013 végén szállíthat ként Habshan és Ruwais között. Hozzátette, ez az eredmény elképzelhetetlen lenne az építkezésben együttműködő partnerek erőfeszítése és a közös cél, azaz az országos vasúthálózat létrehozása iránti elkötelezettsége nélkül.

Az Etihad Rail előzőleg tavaly decemberben vett új járműveket, akkor a kínai CSR szállított le fedett tehervagonokat. A vasúttársaság végső célja, hogy egy 1200 kilométer hosszúságú, teher- és személyforgalommal is bíró országos vasúthálózatot hozzon létre. Az Etihad Rail vezérigazgatója szerint a vasúthálózat teljesen át fogja alakítani az Emírségek és közvetve a Perzsa-öböl menti országok szállításának arculatát is – számol be a Railway Gazette.