A Szeged–Szabadka vasútvonal felújítása és a Szabadka–Baja vonal újjáépítése a térség legfontosabb beruházásainak egyike, meghatározó jelentőségű a régió modernizációja szempontjából – emelte ki a politikus a projekt terveit bemutató konferencián. Hozzátette: a vasútvonal teljesen új lehetőségeket teremthet a Homokhátságon élők és az itt működő vállalkozások számára.

A teljes fejlesztés – amely megvalósítása iránt elkötelezett a szerb és a magyar kormány is – költsége mintegy 300 millió euró – közölte az elnök, aki bízik benne, a projekt fel tudja kelteni az uniós döntéshozók érdeklődését. Perjés Tamás, a Trenecon Cowi Kft. műszaki igazgatója arról számolt be, hogy az EU 1,7 millió eurós támogatásával elkészültek a Szeged–Szabadka vasútvonal felújításának engedélyezési tervei, illetve a Szabadka–Baja vonal újjáépítésével kapcsolatos környezetvédelmi és településfejlesztési vizsgálatok.

A tervek szerint a Szeged és Szabadka közötti mintegy 40 kilométeres vasúti pálya az átépítés után 160 kilométer/ órás közlekedésre lenne alkalmas, a szerelvények engedélyezett sebessége pedig óránkénti 120 kilométer lenne. A pályát az uniós előírásoknak megfelelően 22,5 tonnás tengelyterhelésnek megfelelően alakítanák ki – közölte a szakember.

A gyorsvonat a Szeged és Szabadka közötti utat 31 perc alatt tenné meg, az útlevél- és a vámvizsgálat a szerelvényeken történne meg. Az elővárosi közlekedésben is fontos szerepet játszó személyvonat pedig mintegy 70 perc alatt érne az egyik városból a másikba – tudatta az igazgató.

A vasúti pálya rekonstrukciója mellett a tervekben szerepel a kapcsolódó infrastruktúra megújítása is: az állomásépületek, megállóhelyek korszerűsítése, a szükséges helyeken a közút–vasút-kereszteződések biztonságosabbá tétele, Horgoson és Palicson gyalogos-aluljáró építése – ismertette Perjés Tamás.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!