A nyáron kiírt huszonöt buszról szóló tender utolsó járműveit adták át a baranyai megyeszékhelyen. Ahogy korábban már beszámoltunk róla, idén tavasszal Pécs városa elindította a buszcsere-programját, amelyhez partnerül a győri Kravtex céget választotta. Az első tíz, teljes hosszában alacsony padlós Credo Citadell (2 csuklós, 8 szóló) kocsi még bérleti konstrukcióban állt forgalomba.

Indulásra készen<br/>A képre kattintva galéria nyílik!<br/>(fotók: Kravtex)

Nyáron aztán kiírták a huszonöt új szóló kocsi vásárlásáról szóló tendert, amit MFB-hitelből finanszíroz a város. A pályázat győztese a Kravtex lett, a cég a szerződés szerint húsz további szóló Citadell, és öt Credo Econell Cityt szállíthat. Tíz Citadellt rekordgyorsasággal, már augusztusban átadtak, most érkezett meg a maradék öt-öt Citadell és Econell.

Az utolsó átvizsgálás alul...

Utóbbi típus a Kravtex legújabb fejlesztése, a könnyűszerkezetes építésnek és a kis kerekeknek köszönhetően jelentősen alacsonyabb a saját tömege, ezáltal a fogyasztása is. A második ajtóig sík padlószintű kocsik jellemzője a középen található nagyméretű állóhely. A buszok mozgatásáról az FPT- (Fiat Powertrain Technologies) motor gondoskodik, amelynek a nyomatékát a szentgotthárdon gyártott Allison automataváltó osztja szét.

...felül

Az utasok kényelmét a légkondicionált utastér mellett a térdeplőfunkció szolgálja, a mozgássérülteknek a második ajtónál kihajtható rámpa található. A buszok egyelőre kijelző nélkül érkeznek, azokat később szerelik majd be Pécsen.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!