Az oroszországi Zsidó autonóm területen található Nyizsnyeleninszkojét a kínai Hejlungcsiang tartományban fekvő Tongcsianggal összekötő híd lesz az első vasúti híd a két ország között. A műtárgy létrehozását az oroszok kezdeményezték az egyre növekvő szállítási igények miatt, az építésről Kínával 2013-ban állapodtak meg.

Habár az Amur-had közel két kilométeres kínai része már három éve kész, az oroszok továbbra is a saját háromszáz méteres szakaszukkal szenvednek – még legalább egy évig (kép forrása: VCG)

A 2209 méter hosszú építmény nagy része, a Kína területén futó ezernyolcszáz méter már 2016-ra elkészült. Az oroszországi rész azonban hiába mindössze háromszázkilenc méteres, az építkezés ott alig halad, 2016 végén kezdtek egyáltalán hozzá. Az oroszok a befejezés határidejét már többször is módosították, most pedig ismételten csúsztatni kell. Az ország távol-keleti területének elnöki megbízottja szerint habár a létesítmény átadását eleddig jövő júniusra tervezték, akkorra semmiképp sem készülhet el, az új céldátum 2020 vége.

A beruházás kilencmilliárd rubelre, vagyis körülbelül negyvenmilliárd forintra becsült költségeinek negyedét a távol-keleti és a Bajkál-régiók fejlesztésére létrehozott alapból, háromnegyedét pedig a kínai állami befektetési alapon (CIC) keresztül az orosz közvetlen befektetési alapból finanszírozzák – jelenti a TASZSZ.

A hídon egy fonódott (vagyis normál és széles, 1520 milliméter nyomközű) vasúti pálya halad majd végig. Ha elkészül, a várakozások szerint évente hárommillió tonna áru fog áthaladni rajta tehervonatokon, a személyszállító szerelvényeken pedig másfélmillió utassal számolnak. Az orosz Gyiprosztrojmoszt intézet által tervezett létesítmény megfelel mint az orosz, mind pedig a kínai szabványoknak.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!