Késik és sokkal többe is fog kerülni a Rail Baltica
Egyes részprojektek megvalósítását el kell halasztani. Így járhat a rigai vasúti híd is, ezzel viszont egy ideig elkerülné a pálya a lett fővárost.
Egyes részprojektek megvalósítását el kell halasztani. Így járhat a rigai vasúti híd is, ezzel viszont egy ideig elkerülné a pálya a lett fővárost.
A kitűnő szakember, építőmérnök, több nagyfolyami híd építésének irányítója, egyetemi, főiskolai oktató, számtalan cikk és tanulmány szerzője, alapítványi kurátor, a Hídépítő Vállalatnál, 1964-ben technikusként kezdte pályafutását.
Az éppen arra járók tapasztalhatják, hogy az új, energiatakarékos díszvilágítás sokféle színben ragyog.
A műtárgy Jakutföldnek nyújt majd közvetlen hozzáférést Kínához.
Az innsbrucki elkerülőszakasszal együtt 64 kilométer hosszú műtárgy a világ leghosszabb földalatti vasúti alagútjaként nem csak Olaszországnak és Ausztriának lesz fontos. De hogy is állnak a munkálatok?
Idén az Építőipari Nívó Díjat Közlekedési létesítmény kategóriában az M44 gyorsforgalmi út – Tisza-híd kapta.
Szeptemberben beemelték a híd főtartóit, októberben pedig befejezték a merevítőtartók és az ívtartók keresztmetszeti hegesztési munkálatait, és a függesztőrudak is a helyükön vannak.
Négy zsaluzókocsi dolgozik majd azon a Kalocsa–Paks Duna-hídnál, hogy a két part közötti teljes összeköttetés létrejöjjön 2023 év végére.
Az újjáépített műtárgyhoz magyar oldalon 540 méter hosszú, míg a szlovák oldalon 175 méter hosszú csatlakozó út épül.
Az utóbbi idők legösszetettebb, Miskolcot érintő infrastrukturális beruházása az Y-híd megvalósítása, a Vörösmarty utca négysávosítása és a turbó körforgalom megépítése a Vörösmarty és a Király utcák keresztezésében. Itt tart most a kivitelezés.
A Ferencváros és Kelenföld közötti pályaszakasz kapacitásbővítéséig azonban csak továbbra is két vágányt lehet majd használni.
Megnéztük az anyagolást a hídhoz vezető pályaszakaszokon. A munkavonatok már átjárnak a legújabb szerkezeten is!
A Neris folyó felett átívelő műtárgy körülbelül 64 millió eurót fog kóstálni, 1510 méterével pedig a balti államok leghosszabb vasúti hídja lesz.
Átgurult a hordó, hamarosan a vonatok is átgurulhatnak rajta. Az új híd építése a Déli Körvasút első üteme.
A Déli összekötő vasúti Duna-híd új, harmadik szerkezete átjárható.