A beruházásnak köszönhetően a város ezen részén munkába járók kényelmesebben, kiszámíthatóan, torlódások nélkül érik el munkahelyüket és az otthonaikat, valamint gyorsabb lesz az eljutás az Audi gyárhoz és a környező vállalatokhoz, illetve a Likócsi városrészbe.

Elkészült az 1-es főút újabb felújított szakasza Győrben: a likócsi körforgalom és az Ipar úti csomópont között már kétszer két sávon lehet haladni (fotó: NIF Zrt.)

A beruházás részeként az 1-es főúton a meglévő kétszer egy sáv helyett hétszázötven méter hosszon már kétszer két sávon lehet közlekedni. A 122-es kilométerszelvény környezetében kétszázötven méteren kettő plusz egy sávos kialakítás készült el. Győr felől a kibővített 1-es főútról egy új, direkt ágon az Iparcsatorna feletti felüljárón keresztül lehet megközelíteni a Dohány utcát. Az 1-es főúton a meglévő felüljárót elbontották, helyére kétszer két sávos új felüljáró épült a Tóth László utcánál. A Likócsi körforgalom után a Győr felé vezető oldalon a gyorsítósávot is meghosszabbították kétszáz méterrel. A szakaszon az Iparcsatorna és a Réptéri út felett levő két felüljárót felújították. Egy új körforgalom épült a Dohány utca és a Reptéri út kereszteződésében az 1-es főúti új lehajtó direkt ág fogadására. A Reptéri útról az 1-es főútra egy új felhajtó ág vezet fel a város irányába.

A nettó 2,1 milliárd forint értékű fejlesztéshez komplex módon kapcsolódnak a város útfelújításai a Pesti úton és a Reptéri úton. Az utóbbi évek legnagyobb győri közúti beruházása nemcsak a városnak, hanem a térség számára is jelentős. Győr környékén az utóbbi években tudatos útfejlesztési program valósult meg: befejeződött többek között a M85-ös csornai elkerülőjének második üteme, az M1-es autópálya és a 83-as főút csomópontjának átépítése, valamint a győri keleti elkerülő harmadik üteme.

A NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közlése szerint jövőre befejeződik az M15-ös gyorsforgalmi út M1-es autópálya és Rajka országhatár közötti szakasza, továbbá elkészülnek az M86-os gyorsforgalmi út Szombathely–Csorna szakaszán épülő Rábaköz és Vámoscsalád pihenőhelyek is. Három, az osztrák határ mentén készülő projektnél is zajlanak a munkálatok. A tervezések közül az egyik legfontosabb az M1-es kétszer három sávra történő bővítése.

A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) megbízásából a NIF beruházásában, hazai forrásból, a Strabag Általános Építő Kft. kivitelezésében valósult meg.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!