Amint azt sejteni lehetett, a 2019. elején forgalomba állított, „átmeneti” jelzővel illetett flotta idén tovább fog üzemelni Veszprémben, a tavaly őszre beígért új buszok beszerzésére továbbra sincs reális esély. Ennek az oka az, hogy az új, önkormányzati tulajdonú cég eredetileg 600 millió forintra tervezett működési költsége az év végére ennek közel háromszorosára duzzadt, elérte az 1 milliárd 700 millió forintot.

A buszok megvásárlásával a kiadások csökkentésében bízik a V-Busz, hiszen így nem kell értük bérleti díjat utalni a Truck Trailer & Parts Kft-nek (eddig havonta, szóló buszonként 1,46, csuklósonként pedig 1,39 millió forintot fizettek). Most a negyvenhárom szóló buszt 435 millió 450 ezer, a hét csuklóst pedig 38 millió 500 ezer forintért vásárolják meg a korábbi bérbeadó cégtől, ez járművenként átlagosan tíz-, illetve ötmillió forintot jelent.

Egy Frankfurtból vásárolt használt Solaris Urbino (fotó: csengessünk blog)

Az alacsony vételár nem véletlen, hiszen a flotta öreg és rendkívül heterogén; a legfiatalabb busz tíz-, a legidősebb már tizenhét éves, van köztük Solaris, MAN, Mercedes-Benz, Neoplan és Scania gyártmányú is, ezek különböző üzemeltetőktől lettek használtan összevásárolva. Tavaly még Hessek és Van Hoolok is futottak Veszprémben, de ezeket viszonylag gyorsan kivonták a forgalomból, még egy évet sem éltek meg a lila cégnél.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!