A vonatok beszerzéséről a napokban állapodtak meg a felek. Az utolsó, tizenkettedik szerelvényt várhatóan 2023-ban szállítja le az orosz gyártó. A szerelvényeket a Metrovagonmas (MVM) Mityiscsiban található üzeme építi majd meg – adja hírül a Railway Pro.

A tavaly megrendelt két ötrészes, 81-765.B/766.B sorozatú metrószerelvény után tizenkét hasonló vonatot gyárthat Bakunak a Metrovagonmas (kép forrása: AzerNews)

A gyártó közleménye szerint a 81-765.B/766.B gyári sorozatú járművek a Metrovagonmas legmodernebb, negyedik generációs metrószerelvényei közé tartoznak. A vonatok két szélső, vezetőállásos kocsija hajtott, a többi hajtás nélküli. A járművekre az ajtók nyitására és csukódására figyelmeztető fényrendszer egy újabb verzióját telepítik fel, az ajtók pedig az előd sorozatokhoz képest szélesebbek, elősegítve a még gyorsabb utascserét. A fedélzeti szolgáltatások körét az utastájékoztató rendszer, klimatizált utastér, hálózati csatlakozók, valamint a kerekesszékkel vagy kerékpárral közlekedők számára kijelölt külön terek emelik. A konstrukció ráadásul remek hang- és hőszigeteléssel bír.

Az azeri főváros az elmúlt években szorgosan vásárolja a Metrovagonmas termékeit. 2015-ben három ötkocsis szerelvényt szereztek be, tavaly két, szintén ötkocsis metrót vehettek át, idén év elején pedig hat ötrészes, 81-765.B/766.B típusú metrószerelvényt rendeltek az oroszoktól.

Bakuban több mint ötven éve, 1967 óta közlekednek metrók. A föld alatt futó hálózat jelenleg három vonalból áll (zöld, piros és lila), az összesen 36,6 kilométernyi pálya huszonöt megállót kapcsol össze. A főváros 2030-ra egy öt vonalból álló, hetvenhat megállót felfűző, 119 kilométeres hálózatot szeretne üzemeltetni.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!