Újra Ikarusokat vesz a BKV

Ács Attila   ·   2014.01.31. 19:00
00

Most már biztossá vált, hogy új Ikarus buszokkal frissül a fővárosi cég járműparkja, hiszen a tavasszal kiírt tendernek megszületett az eredménye, ezt pedig a Magyar Autóbuszgyártó Kft nyerte. A Cívisbusz bérléshez hasonlóan meglepetésről ezúttal sem beszélhetünk: a kiírást végigolvasva egyből sejteni lehetett, hogy az Ikarus lesz a befutó; más cég nem is indult.

Mint ismeretes, a BKV flottájában évtizedeken át egyeduralkodó volt a legendás hazai márka, az utolsó példányok – az Ik 412-esek – több mint tíz éve, 2001-ben álltak forgalomba. A gyár bezárása után Volvók érkeztek, majd használt járművekkel fiatalítgatta a járműparkját a cég, illetve 2012 óta az Ikarus V187 típusú bemutatóbusza is a BKV-nál közlekedik bérleti konstrukció keretében.

127-esből eddig csak E, vagyis elővárosi kivitel készült. A városi változat három ajtót, valamint új homlok- és hátfalat kap, de a motor az első három példánynál még marad Euro V-ös

Ikarus V127 eddig még nem készült, a típusnak korábban csak a kétajtós, elővárosi-helyközi változatára érkezett megrendelés, ezek pár évvel ezelőtt az Agria, a Borsod és a Hajdú Volánnál álltak forgalomba. Másik újdonság, hogy megkapja a busz a szegedi trolibuszokon debütált, kissé Viseon-utánérzetet keltő homlokfalat is, ugyanis az előző változat nem aratott osztatlan sikert.

A korábbi gyakorlattól eltérően a buszok nem „kulcsra készen” érkeznek a BKV-hoz, hanem csupasz vázállapotban; a fényezés, az utastér kialakítása és a főegységek beszerelése a gyártó művezetése mellett a BKV kelenföldi telephelyén, a BKV embereivel fog megtörténni. Ennek két oka is van: a közlekedési társaság így munkát (és nem mellesleg fejlődési lehetőséget tud biztosítani) a szakembereinek, mindamellett olcsóbb végösszeget remél (az első három buszért darabonként nettó 52 millió forintot fizetnek). Ez a megoldás egyébként nem ismeretlen hazai viszonylatban, hiszen ily módon már a Vasi és a Borsod Volán is gyártott Ikarus (illetve korábban ARC) buszokat, az SZKT pedig trolit.

Valahogy így fognak kinézni az új BKV-s Ikarusok<br>(Kép: omnibusz.blog.hu)

Első körben három busz készül ebben a konstrukcióban, ha ezek beválnak, akkor viszont további tizenötöt vásárolhat a cég. Várhatóan márciusban veszi át a BKV az első félkész karosszériát, amelynek rögtön meg is indulhat majd a készre szerelése.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek