A LOT lengyel légitársaság hétfőn újraindította a járvány miatt átmenetileg leállított közvetlen Budapest–Szöul járatát. A nyár első hosszútávú járata a mai napon indult el Szöul felé, és mostantól heti rendszerességgel, hétfői indulással közlekedik Budapest és a dél-koreai főváros között – adja hírül a Budapest Airport.

Tavaly ősszel indult el az akkor hiánypótló Budapest–Szöul járat a LOT lengyel légitársaság jóvoltából. Az első, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér és a szöuli Incheon repülőtér között közlekedő légi járatra kezdettől fogva nagy kereslet mutatkozott: az akár 294 ülőhelyet kínáló Boeing 787 Dreamlinerek kiemelkedően magas kihasználtsággal szolgálták ki az útvonalat.

(fotók: Budapest Airport, Baranyi Róbert)

A nagysikerű légi összeköttetés a világszerte enyhülő korlátozások miatt július közepén újraindulhatott: jelenleg heti rendszerességgel, hétfőnként indul Budapestről Szöulba. A statisztikák szerint a járatra korábban jelenős részben koreai állampolgárok váltottak jegyet, jellemzően szabadidős tevékenység céljából, ugyanakkor az utasok csaknem negyede üzleti céllal is igénybe vette a járatot. A LOT járatának köszönhetően sokan döntöttek Dél-Korea megismerése mellett, még ha korábban nem is tervezték az ország felfedezését. A közvetlen Budapest–Szöul járat népszerűségét az is bizonyítja, hogy szeptember és március között 50 százalékkal nőtt a két főváros közötti légiforgalom.

Az újraindítás tehát mind a turizmus, mind a Magyarország és Dél-Korea közötti üzleti kapcsolatok szempontjából kiemelt jelentőségű. A közvetlen hosszútávú járaton kívül a LOT – tavalyi bejelentésének megfelelően – idén nyáron közvetlen járatot indított Budapestről a horvátországi Dubrovnikba is.

„Örömmel indítjuk ma újra a Budapestet és Szöult összekötő közvetlen járatunkat. A világjárvány miatti lezárások és a nemzetközi légiközlekedés szüneteltetésének nehéz időszaka után növekvő kereslet mutatkozik az utasok részéről a külföldi utazások iránt. Ezért idén nyáron a magyarországi utasokat Dél-Koreába, Horvátországba és Lengyelországba is invitáljuk. Reméljük, hogy Budapesten, a LOT második számú bázisán idővel tovább bővíthetjük járatkínálatunkat” – mondta Krzysztof Moczulski, a LOT szóvivője.

Mindehhez azt tehetjük hozzá, hogy a dél-koreai kapcsolat jelentőségét jól jelzi, milyen hamar jelentkezett be ugyanerre a vonalra a konkurencia: mint hírt adtunk róla, a  LOT tavaly őszi indulása után idén februárban a Korean Air is bejelentette, hogy közvetlen járatot indít Szöul és Budapest között, hetente három alkalommal, és rendszeres lesz a cargo-forgalom is a cég teherszállító gépeivel. A májusra tervezett nyitásból persze a járvány miatt nem lett semmi, de a Budapest és Kelet-Ázsia közti légikapcsolat jelentősége a későbbiekben ismét felélesztheti a terveket.

2018-ban a két főváros között 47 ezren repültek – természetesen akkor még átszállással. A jelentős turistaforgalomban érthető mód némi visszaesést jelentett a tavalyi dunai hajókatasztrófa, amelynek főképp dél-koreai áldozatok voltak, de gyanítható, hogy ennek a Covid utáni világban már kisebb lesz a visszafogó ereje. Viszont a gazdaság újra éledésével nyilván ismét a korábbi szintre emelkedhet a Magyarországon működő dél-koreai autóipari cégek működése is. És ugyancsak fontos lehet a Kína és a nyugati világ közötti, továbbra sem problémamentes politikai kapcsolat, Dél-Korea érthető mód szeretné kihasználni ezt a maga javára és megerősíteni az európai szálakat.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!