A nemzetközi szaksajtóban is feltünést keltett a hír, miszerint a Korean Air közvetlen járatokat indít májustól Szöul és Budapest között, sőt, ezzel párhuzamosan beindul az ugyancsak közvetlen cargo-forgalom is a társaság 777F gépeivel a két főváros között. A hír akkor is érdekes, sőt, láthatóan épp azért is érdekes, mert tavaly ősz óta a vonalon már repülnek a LOT gépei. A lengyelek komoly transzkontinentális hálózatot építenek ki budapesti központtal, először az USA felé nyújtóztak, majd Ázsia irányába is, nos a pekingi vonalon az egyik nagy kínai állami társaság lépett ringbe, most a tavaly indított szöuli járatnak is van konkurenciája.

A koreai társaság, mint azt magyar források is megerősítik, hetente háromszor indít, kedden, csütörtökön és szombaton A330-200-asokat, vagyis egyelőre nagy hatótávolságú, szélestörzsű flottájának legkisebb kapacitású, 218 üléses típusát használják majd, a LOT 787-asai egyébként 252 utassal repülhetnek.

A Flightglobal érdekes adatot idéz, eszerint a két főváros között a tavalyi évben 47 ezren repültek átszállással. A tekintélyes szakportál a Korean Airlines közleményéből kiemeli, nem egyszerűen a turisták érdeklődésének növekedéséről van szó Budapest iránt, hanem a megnövekedett üzleti kapcsolatokról is, hiszen számos koreai cég működik Magyarországon a kormány autóipari beruházási politikája eredményeként.

(fotók: Korean Air)

A társaság a régióban Bécsbe, Prágába és Zágrábba repül, ezügyben érdemes emlékeztetni arra, hogy a Korean már tavaly ősszel bejelentette ambiciózus európai bővítési terveit, ezeket a célpontokat az idei új nyári menetrendben nagyobb gépekkel repüli, mint eddig.

Ugyanakkor azon a listán Budapest még nem szerepelt. Ebbe talán az is belejátszhatott, hogy amikor a tervek nyilvánosságra kerültek, még elég erős lehetett a koreai közvéleményben a dunai tragédia hatása. Az sem kizárható, hogy a mostani bejelentés időzítése összefügg Kína légiközlekedési kapcsolatainak – nyilván átmeneti – visszaesésével a koronavírus járvány miatt.

Más összefüggést feltételez a szakportál az áruszállítás felfutása mögött. Természetesen a fő indok itt is a forgalom erősödése, például az e-kereskedelemé, de a koreaiak láthatóan ki akarják használni a maguk javára azt az átrendeződést, amit az USA és Kína közötti kereskedelmi háború okoz.

A 777F áruszállítók budapesti rakodását egyébként a társaság már bevezetett Szöul–Frankfurt járatába illesztették be. (Az Airportal viszont úgy tudja, hogy a Bécsbe repülő Korean Air Cargo tehergépek szakítják meg az útjukat nálunk.) Az új partner megjelenése pedig megint csak igazolja, igaza volt a Budapest Airportnak, amikor a szűkös években sem mondott le, a Cargo City felépítéséről, mint beszámoltunk róla, az új áruszállítási központ egy hónappal ezelőtt fogadta az első tehergépet.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!