Mit is mondtak a legelején? Tudják, volt egy optimista és egy pesszimista becslés az utasszámra. Meg is van, 7080 utas, ha minden klappol és 2050, ha valamiért nem fut fel a forgalom.

Egyelőre kevés jelét látni a napi több ezer utasnak, de még több száznak sem, sőt még több tíznek sem, de még többnek sem. Oké, nincs főszezon, és alig két hete indult csak el a forgalom, és biztos sokan nem is hallottak még a Fejér megyei legújabb vasútról. A szűken hat kilométeres kisvasúton hétvégén egész baráti a menetrend, sőt itt – a legtöbb hazai kisvasúttal ellentétben – még hétköznap is megéri járatni néhány vonatpárt. Ki is próbáltuk egy átlagos szerda délután, hogy felférünk-e a Nyíregyházáról szerzett személykocsikra.

Üresen suhan a kisvonat az alcsútdobozi erdőben. A képre kattintva galéria nyílik Vörös Attila felvételeiből!

Az első vonat teljesen üresen érkezett meg az Arborétumhoz, ahol egy másik újságíró kollégával már négyre egészítettük ki az utazóközönséget az Akadémiáig. Mi menettértit utaztunk, a másik két utas viszont csak egy irányra vett jegyet, így a visszaúton már csak ketten maradtunk. És még két kalauz és két ember a mozdonyon. Munkában volt még egy forgalmi szolgálattevő Alcsút-Felcsút állomáson és a biztonsági őr a járműtelepen. Ja és a büfés lány, aki a jegyeket is eladja. Az enyém a 285-ös sorszámú – ha ebből visszaszámoljuk, kijön a napi átlag 30 eladott jegy. Az Arborétumnál leszállva sajnos megint csak nem láttunk más utasokat, a két kocsiból álló szerelvény csak a személyzettel indult vissza a következő körre.

Hangulatos tájban halad a kisvasút

A vasút a néhai Bicske–Székesfehérvár (6-os) vonal nyomvonalán épült fel, a Bicske és Vértesacsa közti részt a Puskás Akadémia 2009-ben megvásárolta. A felcsúti kisvasút építésére több éves huzavona után 2015 márciusában írták ki a felhívást, a mű télre el is készült. Először még normál nyomtávú üzemet terveztek Bézékkel, de aztán részben brüsszeli nyomásra csökkenteni kellett a műszaki tartalmat, így végül kifejezetten takarékosan, 850 millió forintból megépülhetett a pálya. Hogy a gördülőállományért ki és mennyit fizetett, az nem ismert, de tény, két hidraulikus Mk48-as mozdonyt és öt fedett kocsit elhoztak Nyíregyházáról. Ezeket Felcsúton pompásan felújították, majd némi próbaüzem után május elsején a nulladik nappal elindult a publikus kisvonatozás is.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!