Hamburgban útjára indították a világ eddigi legnagyobb hajópropellerét, amelyet az 5000 TEU kapacitású – tehát meglehetősen aprócskának számító – konténerhajó, a Hyundai Supreme fog rendeltetési helyére juttatni. A beemelésben a HHLA IV nevű úszódaru segédkezett.

A hajócsavar vízen érkezett a rakodás helyére (képek forrása: abendblatt.de)

A speciális fémötvözetből készült propellert a Mecklenburger Metallguss GmbH öntőipari cég állította elő, átmérője tíz és fél méter, súlya 110 tonna. A propellert az újonnan készülő, tizenegy, egyenként 23 ezer TEU-s konténerhajók első példányára szánják, ezeket a hajókat az MSC szállítmányozási vállalat építteti a dél-koreai Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering hajógyárban.

A hajócsavart először meglehetősen bonyolult módon, közúton kellett a mecklenburgi Waren an der Müritz-ben található gyártóműtől a hamburg-tollerorti Hachmannkai-terminálba szállítani, ahol a hajóra emelésig raktározták az értékes alkatrészt. Ide jött érte a HHLA IV-es úszódaru, amely kétszáz tonna emelésére képes, és a saját szállítóplatformján eltaszigálta a hajócsavart a waltershofi kikötőben pihenő Hyundai Supreme-hez, majd átemelte a háromszáz méter hosszú hajó oldalfalán és leeresztette a hajótest mélyébe.

A hajó először Busanba viszi az öntvényt, onnan jut majd el a Daewoo-hajógyárba. Nagyon nem szeretnénk annak a víziélőlénynek a bőrében lenni, amely először fog az ötfogú forgószörny lapátjai közé keveredni!

Lebeg az öntvényszörnyeteg...

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!