A közbeszerzést a jelenlegi Déli összekötő vasúti híd teljes felújítására és egy harmadik sínpálya építésére írták ki. Vajon a jelenlegi komplexum (Rákóczi híd, immár villamossal és a meglevő kétvágányos híd) bővítéséről beszélhetünk-e?

Déli összekötő: felújításra szorul<br>(Kemsei Zoltán felvételei)

A szerkesztőségünkbe eljutott információk szerint nem feltétlenül erről lehet szó. Több tervváltozatról is szólnak a hírek, nézzük át tételesen!

  • Ferencvárosból a Dunáig új vágány épülne, és egy új, egyvágányú híd, hogy az Összekötő felújítása (szigorúan egyesével véve a vágányokat) idején megmaradjon a kétvágányú összeköttetés a két part között, a karbantartás befejezése után harmadik vágányként ez az ideiglenes építmény megmaradna véglegesnek, Ferencvárosban csak a bal vágánnyal lenne kapcsolata;
  • Az új hídból egy harmadik vágányt építenének ki S-bahn-szerűen a Bartók Béla útig, megállóval az Infoparknál és a Közvágóhídnál, erre a városon belüli vasúti közlekedés javítása miatt lenne szükség. Új vágánykapcsolat a Bartók Béla úti felüljáró előtt lesz a bal vágányhoz;
  • Az előző terv bővítése Ferencvárosnál teljes (mindkét vágányba bekötött) kapcsolattal, a pályaudvar első bejárati jelzője már a budai hídfőben kapna helyet.

Nem tettek le a közlekedésfejlesztés illetékesei a budapesti S-Bahn megalkotásáról, ennek legelső eleme a 30a vonalról Kőbánya-Kispestig közlekedő, most már óránként két személyvonat, és ismét egyre több hang szól a körvasúti személyvonati közlekedés újraindításáról is. A V0-projekt azonban – amit oly nagy lendülettel harangoztak be – elhomályosulni látszik.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk!

Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!