A GYSEV azután döntött négy Ludmilla tartós bérletbe vételéről, hogy 2011-ben újabb vasútvonalakat vett át a MÁV-tól. Az első gép 2012 áprilisában, csaknem négy éve érkezett meg a DB Schenker Rail Romaniától, később további három nagydízel követte. A gépek az elmúlt években bejárták az egész Nyugat-Dunántúlt, forda szerint mozogtak főleg a Csorna felé közlekedő intercityk élén, de egyes években a Sopron–Pécs járatokon is láthattuk őket.

Klár Dániel felvételén Szolnokon készülődik induláshoz a tehervonatba sorozott Ludmilla

A GYSEV a Ludmillákat nemcsak ablakos vonatok élén vetette be, sokszor jutott nekik tehervonat is. Terelésekkor, a répaszezonban, vagy ha nem jutott más, az öreglányok feszültek neki a tonnahegyeknek.

A GYSEV villamosítási munkái lassan beérnek, tavaly nyár óta már villamos mozdonnyal vontatnak a 16-os vonalon Porpác és Csorna között is. Ahogy fogy a dízeles munka, úgy várható, hogy visszaadja a GYSEV a többi hattengelyes nagydízelét is a Schenkernek. A 16-os vonal a Ludmillák távozásával sem marad sokáig színfolt nélkül. Nemsokára ugyanis a Floyd villanygépei lesznek rendszeres látogatói a GYSEV észak–déli korridorvonalának.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!