Péntek kora délután mint általában mindig, rendben elindult Szombathelyről Budapestre a 915-ös Répce Intercity. A vonat a répcelaki és a csornai megállások után néhány perc késéssel érkezett Győrbe, ahol további tíz percet szedett össze. Későn kezdtük az eseményeket figyelni, így nem derült ki, már Szombathelytől a 290-es Szili húzta a vonatot, vagy Győrig elvitte a 010-es Traxx, és csak itt tették elé a 431-est. Mindenesetre Győrtől a Keletiig már biztosan végig a Szili vontatott. Az intercity menetvonala az 1-es vonalon 160 kilométer per órás maximális sebességre van tervezve, a további késéseket is így a gyors szakaszon, Győr és Komárom közt szedte össze a vonat.

Összesen tíz perc pluszt jelentett, hogy 160-as Traxx helyett 120-as Szili vitte az IC-t!

Az utolsó kilométereken robog a Rába IC, élén a 290-es Szilivel (fotó: Vörös Attila)

Természetesen a modern, erős mozdonyok előnye nemcsak a 120-nál gyorsabb részeken mutatkozik meg, a lassújelekkel teletűzdelt 1-es fővonalon a kigyorsítás is dinamikusabb velük. Szerencsére (?!) a 915-ös vonat péntek délután is mindössze négy kocsis, így a Szilinek nem kellett megszakadnia...

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!