Májusban ismét javult némileg a vonatok pontossága
Az előző hónaphoz képest csupán kisebb, a múlt év azonos időszakához képest azonban már jelentősebb mértékben, négy százalékkal nőtt a hazai vonatok pontossága.
Az előző hónaphoz képest csupán kisebb, a múlt év azonos időszakához képest azonban már jelentősebb mértékben, négy százalékkal nőtt a hazai vonatok pontossága.
A menetrendi változtatások az S10-es, G10-es vonatok közül jellemzően a Budapestről Győr felé tartókat érintik, így a reggeli csúcsidőben az elővárosból fővárosi munkahelyekre utazóknak nem kell jelentős módosításokra készülnie.
Január 31-én vette állományba legújabb villamos mozdonyát, a 610 105-ös Transmontanát a CER Cargo Holding. A gép kishíján egy hónap elteltével, február 24-én szerezte meg a forgalomba állításához szükséges hatósági engedélyt.
A Vasparipák Facebook-oldal különvonata március 29-én indul majd Győrből. Ne hagyja ki, ezekhez a célpontokhoz garantáltan nem jutna el „ablakos” vonattal!
Első ütemben január 2-ától január 11-éig Budaörs és Biatorbágy között zajlott a veszélyes fák kivágása, a bokrok gyérítése. A második ütemben január 12-étől 19-éig Kelenföld és Budaörs között dolgoznak.
A hídelemnek köszönhetően egy mérnöki szempontból különösen nehéz helyszínen is végre lehet hajtani a vasúti pálya bővítését.
A művelet miatt szombaton déltől 16 óráig szünetel a vonatközlekedés Budapest-Kelenföld és Ferencváros állomások között.
Az ÖBB szerdán hajnaltól ismét fogad egyes vonatokat a hegyeshalmi határállomáson keresztül, reggeltől elindultak a távolsági vonatok is.
Debrecen elővárosában több vonalon is változások lépnek életbe, szeptember végétől bővül Szeged és a főváros közötti kapcsolat. És ez még nem minden!
A MÁV-Start ősszel jó néhány elővárosi járatra kiterjeszti az esztergomi vonal S76-os viszonylatán áprilisban tesztjelleggel bevezetett, jegyvizsgáló nélküli szolgáltatást.
Az éjszakai órákban nagygépes vágányszabályozást végeznek, ami a megszokottnál nagyobb zajjal jár.
A Kolozsvár felől Budapestre tartó Claudiopolis Intercity (IC74) több kocsija is két vágányra haladt be, a szerencsétlenül járt szerelvény előtt a pályaudvarra érkező Tokaj IC éppen meg tudott állni.
Megjelent a június–júliusi Indóház, benne a Jugoszláviának szállított Mađarica Bobókkal, a korai biztber kosárjelzőkkel, Jeszenszky Géza interjúval, az 1-es számú, hegyeshalmi vasútvonal mindennapos feszültségeivel, a BuBe szerbiai szakaszának a küszöbön álló befejezésével, és persze a győri Wilhelm Pieck Magyar Vagon- és Gépgyár a Hűvösvölgyben régóta vajúdó, de egy menet erejéig magát megmutató Mk49-esével.
Május 10-étől 31-éig Herceghalom és Bicske között dolgoznak, ezért ismét módosul a menetrend a Budapest–Győr–Hegyeshalom vonalon.
Az április 27-étől május 9-éig tartó időszak során többek között vágány- és kitérőszabályozásokat, ágyazatpótlást, sínfeszültség-feloldást és felsővezeték-karbantartást végeznek a Bicske–Szárliget szakaszon.