Több mint ötven Szilit állítanak le a decemberi menetrendváltással
Jönnek a bérmozdonyok, országosan megcsappan a V43-asok száma. Jövőre újabb „vérengzés” várható.
Jönnek a bérmozdonyok, országosan megcsappan a V43-asok száma. Jövőre újabb „vérengzés” várható.
A VasúTTúrák december 6-án megszervezi idei harmadik nagyvasúti különvonatát: az 1001-es Szilivel és három retró Bhv kocsival látogatnak el Tiszapalkonyára, valamint a bükkábrányi és a Visontai kombináthoz vezető iparvágányokra.
Folyamatosan érkeznek a különböző villamos mozdonyok bérleményként hazánkba enyhítvén a súlyos géphiányt a MÁV-csoportnál. De a Taurusok, az Astride-ok, a Vectronok mellett még mindig szükség van a Szilikre is. Legutóbb a 1150-est glancolták ki, V4-et kapott.
Elérhetővé vált a MÁV-csoport fényfüzéres járműveinek majdnem teljes, epifániáig tartó menetrendje.
A baleset miatt húsz–harminc perces késéssekkel közlekedtek egyes vonatok, de már normalizálódik a forgalom.
Az ünnepi hosszúhétvége okán ráadásul négy napig, augusztus 17-étől 20-áig lehet nosztalgiajáratokkal utazni a Debrecen környéki vasútvonalakon. Púpos, Csörgő, Nohab, MDmot, 424-es gőzös – és még megannyi más érdekesség!
De a Sárbogárdon fekve maradt minőségi távolsági vonat utasait is elvitte a Start a soron következő személyvonat szóló Flirtjével.
Korábban a körzeti megbízott és az utasok is kudarcot vallottak. A katasztrófavédelem nem közreműködött a vadkármentesítésben.
A Veszprémi Járási Ügyészség vádat emelt két mozdonyvezető ellen, mert szabálytalan közlekedés miatt tavaly nyáron összeütközött egy mozdony és egy személyvonat Balatonfüreden; a balesetben három utas megsérült.
Augusztus 28-ától Csörgők helyett Szilik, Traxxok és Gigantok húzzák a vonatokat a 101-esen. Habár a püspökladányi gépcsere eltűnt, a menetrend egyelőre nem változik.
Információnk szerint a vasúttársaság szeptembertől Eurosprintereket bérel az Akiemtől, a tárgyalások jelenleg a kezdeti szakasznál tartanak.
A 368-as Szilivel el is kezdték tesztelni az elmúlt hónapok során Püspökladány és a biharkeresztesi országhatár között kiépített felsővezeték-rendszert.
Július 8-án és 9-én Nohab-, Szergej-, Csörgő- és 424-es vontatta retróvonatok, faros Ikarusszal kiadott buszjáratok várják majd az érdeklődőket, a világ egyetlen üzemképes Li–2-esén pedig még sétarepülni is lehet.
Egy 500 méteres szakaszon nincs áram, leeresztett szedővel kell átgurulniuk a vonatoknak, mert egy 150 méteres részen még hiányoznak a tartóoszlopok...
Idén áprilisban hatvan éve, hogy a magyar vasút szürke, de nélkülözhetetlen eminenciása megjelent a hazai síneken. Az Indóház április–májusi kiadása részletesen taglalja a sorozat életútját.