A Letenye–Tornyiszentmiklós közötti, 21,3 kilométer hosszú, kétszer egysávos gyorsforgalmi úton 10,1 kilométert kell kétszer kétsávossá alakítani, ebben a tornyiszentmiklósi pihenőhely megépítése, kilenc híd összekötésének megvalósítása és a Mura árvízvédelmi töltésének rekonstrukciója is benne foglaltatik – mindez bő két év alatt, 16,7 milliárd forintból valósul meg. A közbeszerzésen nyertes Colas Út Zrt. és az EuroAszfalt azonban addig nem láthat hozzá a munkához, míg a forrásról szóló kormányhatározat meg nem jelenik.

Idén (októberben kezdenék a munkát) csak a terepelőkészítéssel, a műtárgyak próbacölöpözésével és a régészeti feltárásokkal lenne idő foglalkozni – ez utóbbi már 2016 nyarán, mintegy 5200 négyzetméteren el is kezdődött. A gyorsforgalmi út fejlesztését egy 2011-es, hat halálos áldozattal járó buszbaleset miatt nem lehetett elhalasztani, az M70-es volt a Nyugat-Európát a Balkánnal összekötő hálózat egyetlen, helyenként egy-egy sávra szűkülő útszakasza.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!