A MÁV-csoport több mint egy évtizede kezdett interneten jegyet árulni, akkor még csak az állomásokon elhelyezett spéci automatákból lehetett kinyomtatni az otthon megvett jegyet. Később otthon is ki lehetett már nyomtatni, majd telefonon, tableten bemutatni, végül jött a mobiltelefonos applikáció, amely nemrég felvette a MÁV nevét. A történet csak azért érdekes, mert a régi, az Elvira menetrendi keresővel összekötött internetes jegyvásárlás és az applikáció hátterét is jelentő JÉ jegyértékesítő rendszer két külön szisztéma, és ez az oka annak, hogy a nemzetközi jegyek közül először csak a Budapest–Bécs viszonylat kerül be jövő márciustól a mobiltelefonos applikációba egyedi fejlesztéssel – mondta az applikációról szóló sajtótájékoztatón Kormányos László, a MÁV-Start szolgáltatásfejlesztési és értékesítési vezérigazgató-helyettese.

Ma már szinte történelem, átmeneti megoldásnak tekinthető az otthoni nyomtatás - a szerző fotója

Később azonban integrálják a két rendszert, magyarán az elvirás beleleolvad a JÉ-be, és akkor már valamennyi nemzetközi jegyet meg lehet venni az appal is.

Svédországban a jegyvásárlások 97, Ausztriában 50 százaléka az önkiszolgáló csatornákon zajlik, nálunk még csak minden harmadik, a cél egyelőre az osztrák szint – mondta Kerékgyártó József, a Start vezérigazgatója. Ebbben persze minden pénztáron kívüli csatorna benne van, de ezek között is az applikáció forgalma bővül a legdinamikusabban.

A MÁV app részesedése az online értékesítés bevételéből 28 százalék, az eladott jegyek darabszámát tekintve közel 35 százalék.

Hamarosan ráncfelvarrást is kap az app (fotó: MÁV)

Augusztusban reklámkampánnyal hívták föl a figyelmet az appra, reklámarcként Szabó Simon színész szerepelt. Nyomtatott sajtótermékben, a közösségi felületek mellett huszonnégy online portálon, három országos rádióadón, valamint 210 óriásplakáton és 180 citylight felületen jelent meg az alkalmazás letöltésére buzdító üzenet. Ennek eredményeként a MÁV weboldalán található részletes leíró oldalt közel 300 ezer felhasználó nézte meg, csaknem felük közösségi felületekről érkezett. A kampány előtt átlagosan hetente 4100-as növekedést tapasztaltak a regisztrált felhasználók számában, ez a kampányidőszakban heti 9500-ra nőtt. Ez azt jelenti, hogy a mobilalkalmazás 153 ezres letöltési száma 38 ezerrel nőtt, az új felhasználók több mint fele a figyelemfelhívó kampány hatásának tudható be.

Folyamatosan fejlesztik az applikációt, hamarosan a megjelenésében is lesznek változások. Bérletet is lehet majd váltani benne még idén. Először a budapesti agglomerációban vezetik ezt be. Ugyancsak ezt a régiót érinti, hogy a H5-ös és a H8/H9-es mellett jövő hónaptól a H6-os HÉV vonalra is lehet kiegészítő jegyet vásárolni. Ugyancsak alkalmas lesz majd különböző városok helyi menetjegyeinek megvételére. A jövő év első felétőllehetséges lesz menetjegyet váltani a felszállási állomásra a késve érkező vonatra is az alkalmazásban.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!