A BKV újabb használt földgázüzemű Van Hoolokat, valamint Mercedes-Benz Citarókat vásárol. Franciaországból, Dijonból 37 Van Hool A330 CNG típusú jármű érkezik a magyar fővárosba, miután ott – a villamosvonalak fejlesztése mellett – a megmaradó flottát hibridbuszokra cserélik. Az A330-as 12 méter hosszú szóló, alacsonypadlós, háromajtós, városi kivitelezésű, légkondicionált, motorja sűrített földgázzal üzemel, amely kevesebb káros anyagot bocsát ki és halkabb, mint a dízelüzemű buszok. A Budapestre érkező járműveket 2005 és 2009 között gyártották, és a BKV darabonként nyolcmillió forintért veszi meg azokat.

Egy nyolcmilliós busz Dijonból. Fotó: BKK

A Mercedes-Benz O530-as Citarókból 2012-ben harmincegy érkezett a BKV flottájába, most újabb kilencet szereznek be Németországból és Norvégiából. A közlemény szerint a Frankfurtból és Oslóból érkező típus a korábbiakkal műszakilag megegyezik: szintén 12 méteres, alacsonypadlós, klímás, háromajtós járművek, amelyeket huszonnégymillió forintos darabáron vesznek meg.

Az árban már benne van a Magyarországra szállítás, a vizsgára felkészítés és a forgalomba helyezés költsége is. A járműveket Budapestre érkezésük után elektronikus jegykezelőkkel, a Futár utastájékoztatási rendszer fedélzeti elemeivel is felszerelik, és megkapják az égszínkék fényezést is. A tervek szerint a buszok 2014 elejétől állhatnak forgalomba.

A beszerzések – honosítással együtt számított – egy buszra eső teljes költsége nagyjából megegyezik a 18–19 éves buszok vázfelújításának költségével. A Főpolgármesteri Hivatal ugyanakkor hangsúlyozta: ezek a beszerzések nem helyettesítik az új járművek beszerzését, de a jövőben is indítanak tendereket jó állapotú, alacsonypadlós, használt autóbuszok beszerzésére, mivel az elmúlt két évben vásároltak megfeleltek az elvárásoknak.