A rekonstrukció a Rákóczi úton, a Kazinczy utca–Szentkirályi utca vonalától az Osváth utcáig terjedne. A teljes költség – amelyhez a Fővárosi közgyűlés megszavazott – 1 milliárd 845 millió forint, amely a 2017-es budapesti költségvetésben, az évközi indítású önkormányzati beruházások között szerepel.

A hetvenes évek óta nem sok változott a Blahán, csupán a sajtószékház adta át a helyét egy szálloda-bevásárlóközpont komplexumnak (forrás: VEKE-archívum)

A felújítás öt fő feladatból áll: rendeznék a Blaha Lujza tér központi (Corvin áruház előtti) zöldfelületeit, nagyobb helyet kapnának a gyalogosok, és a hatvanas évekbeli „gombák” helyett új szökőkút is épülne. Megmaradna az Europeum előtti szervizút, ám lehetséges – az előterjesztés mindkét javaslatot tartalmazza –, hogy a Corvin előtti parkolókat megszüntetik, de mindenképp felülvizsgálják helyzetüket. Átépülne a Rákóczi út érintett szakaszának teljes járdafelülete, a Blaha Lujza téren a Nagykörúttal párhuzamosan, továbbá a Kazinczy utca–Szentkirályi utca között. A Rókus templom előtti (Uránia buszforduló) térrész gyalogosbarát átalakítása egyelőre úgyszintén felülvizsgálatra szorul, de Belső-Erzsébetváros és Belső-Józsefváros forgalomcsillapítása érdekében további korrekciók javasoltak. Ötödik feladatként az aluljáró halaszthatatlan felújítását jelölték meg, amelyre külön forrás a főváros és a BKK között fennálló megvalósítási megállapodásból érkezhet.

A Népszínház utcai villamosvégállomás szervesen nem kapcsolódik a térhez (fotó: Vörös Attila)

Vitézy Dávid Facebook-oldalán a projekt megindulását üdvözölte, ám felhívta a figyelmet arra, hogy a korábbi terveknek mindez csupán a töredéke: a BKK 2013-as dokumentációja a teljes Kossuth Lajos utca–Rákóczi út tengely rekonstrukcióját tartalmazta, a 4-es metró átadására időzítve, amelynek legfontosabb eleme a közúti forgalom csillapítása lett volna. A projektet 2014 után – pont erre való hivatkozással – törölték. A jelenlegi elképzelésekből több fontos elem kimaradt Vitézy szerint: a Népszínház utcai villamos-végállomás és környéke rendezetlen, nagy a rágyaloglási távolság, a végállomás kialakítása nem utasbarát. Továbbra sem tartja irrealitásnak a Rákóczi úti tengely teljes átépítését középre helyezett busz- és kerékpársávokkal, kétszer egysávos forgalmi kialakítással, a jelen projekt csupán a Blaha Lujza tér és közvetlen környékének átalakításáról szól.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!