Bontóban a proto-C63-as

Istvánfi Péter   ·   2012.10.21. 10:00
00

Az elsősorban külföldön sikeres Ikarus 263-as típus Classic változatát, a C63-ast 1998-ban mutatták be. A cél elsősorban a típussal már meghódított orosz piac volt, végül se külföldön, se idehaza nem mutatott senki érdeklődést a típus iránt. Érdekesség, hogy a 260-as típus Classic változatáért, a C60-asért se kapkodtak a vevők, miközben a Classic homlokfalas csuklós 280-as, a C80-as nagy siker volt idehaza.

A Rába D10-es motorral szerelt C63.11-es típusú prototípus különlegessége a sorozatban nem használt, egyedi kivitelű, hátsó lámpa, valamint a lengő kivitelű második és harmadik ajtó. A másodiknak elkészült C63.13-as DAF GS 160M motort kapott, az erősforrás nagy helyigénye miatt a második ajtó előbbre került a szokásosnál. Évekkel később, elkészült egy harmadik kocsi is, a C63.30M típusú busz a Bács Volánhoz került, ahol a Baja környéki helyközi vonalakon lehet vele találkozni.

Az első Ikarus C63-as a gyárban<br/>A képre kattintva galéria nyílik!<br/>(a külön nem jelölt fotók a szerző gyűjteményéből származnak)

A két prototípus buszt végül az Alba Volán vette állományba, először Székesfehérváron, majd 2007-óta Dunaújvárosban dolgoznak a városra jellemző flottaszínben. Az első prototípust idén selejtezte az Alba Volán, egy kereskedő vásárolta meg, és alkatrészként árulja. Vélhetően egy tizennégy éves 1m-es padlómagasságú busz már nem kellene senkinek, alkatrészként viszont érdekelheti a hazai 263-as üzemeltetőket.

Információnk szerint a kocsi iránt már érdeklődik is a BKV, a Hajdú Volántól vásárolt 263-asok üzembentartásához ugyanis hiányzik néhány speciális alkatrész, amit ebből a kocsiból kinyerhetnek.

Kapcsolódó hírek