A hónap végén lejárnak a BKV buszos alvállalkozói szerződései, ez pedig komoly hiányt okoz a főváros közösségi közlekedésében. A baj megelőzésére a BKK már hónapokkal ezelőtt kiírt egy új tendert buszos vállalkozások számára. Ez még nem a "nagy" tender, ebben csak 110 buszt szeretne alvállalkozókkal üzemeltetni a főváros közlekedését szervező BKK. A pályázati kiírás szerint - mivel itt gyorsan üzembe kell állítani a buszokat - még nem új buszokat kért a közlekedési központ, hanem megelégszenek használt buszokkal is.

A Nógrád Volán kocsija a főváros egyik leghosszabbra nyúlt vonalán, az 5-ös járaton

A tender ugyan eredményesen zárult, de a hiányos pályázat miatt kizárt Orangeways City megtámadta az eredményt, ezért amíg a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB) határozatot hoz a szerződésről, addig a budapesti buszüzemeltetés komoly gondok elé néz. A BKV saját járműállománya már nem alkalmas ekkora kiesés pótlására, ezért a szakembereknek más megoldás után kellett nézniük. A nemrég beszerzett, 30 darab használt Mercedes Benz Citaro típusú busz egy része már üzembe állt, a napokban az utolsó 6 darabot is átvette a BKV, de ez még önmagában kevés lenne a menetrend tartására.

A buszüzemeltetésért felelős szakemberek pofonegyszerű megoldást találtak. A tender megtámadása miatt új üzemeltetővel ugyan nem köthetnek szerződést, de azt nem tiltja semmi, hogy az átmeneti időszakra buszokat béreljen a BKV. Az április 30-án lejáró szerződés miatt az eddigi alvállakozók pedig munka nélkül maradnak, de a buszok a garázsokban maradnak. Ezeket a városi közlekedésre kialakított buszokat pedig logikus döntés visszabérelni az átmeneti időszakra - így a főváros nem marad busz nélkül, és meg tudják várni a KDB döntését is az új alvállalkozói szerződésekkel kapcsolatban.

Alvállalkozói busz a 120-on

Cikkünk írása közben már meg is jelent a BKV honlapján a felhívás autóbuszok bérletére, amely értelmében csak a buszokat fogják bérelni, azokat a BKV meglévő járművezetői vezetik majd. Azt azonban egyelőre nem tudni, hogy az 5 darab busz egyhónapos bérletére kiírt pályázaton kik indultak, de csak néhány olyan cég működik, amelynek a garázsában budapesti közlekedésére kialakított, legfeljebb 22 éves buszok álldogálnának.

Az alvállalkozóknál dolgozó járművezetők viszont valószínűleg munka nélkül maradnak, ők készítették az alábbi videót, amivel elköszönnek Budapesttől.