Január 12-én vonult a dombóvári műhelybe a Kárpát Vasút 459 021-es pályaszámú Nohabja. A hazánkban futó M61-eseknél jóval idősebb gép (1957. augusztus 17-én hagyta el a trollhättani gyárat) 2012 februárjának végén érkezett meg Magyarországra. Korábban a DSB-nél negyvenkét évig, 1999-ig szolgált a mozdony, majd megfordult különböző magánvasutaknál, a Kárpát Vasút Kft. előtti utolsó tulajdonosa 2007-től a Strabag volt.

Soroksáron vár bevetésre a csili-vili mozdony<br>A képre kattintva galéria nyílik<br>(képek: Vörös Attila)

Nagyjából tehát egy évig dolgozott jelentősen leromlott eredeti festésében a Kárpát-Nohab. Főleg pályaépítéseken találkozhattunk a géppel, a Train Hungary ócsai vonatán is rendszeresen megfordult, de a Metrans konténervonatai élén egészen Őrihódosig is eljutott néha.

Az iparvágányon tolat a Kárpát-Nohab

A dombóvári átfestés során megmaradt a Santa Fé séma, de a korábbinál jóval ízlésesebben integrálták a cégjelzéseket és a pályaszámokat. Érdekes részlet az egész gépen végighullámzó nemzeti zászló, az eredeti pályaszámra (MY 1125) utaló 1125 felirat és a vagány pályakotró, de erről inkább beszéljenek a képek! Az újrafestett mozdony szerdán a Train Hungary magán-vasúttársaság ócskavassal rakott tehervonatát továbbította a soroksári iparvágánytól Ferencvárosig.

Az 1500 tonnányi ócskavasat Ferencvárosig továbbította a Kárpát Vasút