A háromszoros földkerülő vitorlázó vasárnap, Székesfehérváron mutatta be a 60 lábas (18 méteres) karbon vitorlást, amellyel ennek a hajóosztálynak a világbajnoki sorozatában indul majd. A hároméves terv csúcspontja a 2016–17-es Vendée Globe szóló, nonstop földkerülő verseny lesz. A legkeményebb vitorlázó megmérettetés 1992–93-as kiírásában a magyar hajós – legjobb nem franciaként – az ötödik helyen ért célba.

A világhírű hajóépítő, Paulovits Dénes üzemében készült vitorlást Fa Nándor műhelyében fejezték be, a munka 16 ezer órát vett igénybe.

– Ezen a hajón minden alkatrész egyedi, abszolút hi-tech, mintegy harminc kilométer kábel és több kilométer kötél van beleépítve – mondta Fa Nándor.

Ilyen kívül-belül. A képre kattintva galéria nyílik! (fotó: MTI/Illyés Tibor)

A hajónak meg kell felelnie a versenyeket szervező IMOCA szigorú, mintegy 100 oldalas szabályzatának, a felmérő bizottság már az építés közben is ellenőrizte ennek betartását. A vízre tétel után is tesztelik majd, így például egy daruval felborítják, és a hajósnak egyedül fel kell tudnia állítani.

A hajót az Adriára szállítják, ahol a vízen elvégzik a még hátralévő munkálatokat, majd április-májusban kerül sor a bevitorlázására. Az első verseny, amelyen a 60 éves magyar sportember szeretne részt venni, a június 1-jén rajtoló New York–Barcelona Atlanti-óceánt átszelő páros megmérettetés, ahol Fa Nándor társa a volt olimpikon, Goszleth Marcell lesz.

Ezután következik december végén a Barcelona World Race, azaz a kétszemélyes non-stop földkerülő verseny. Több kisebb, a 60 lábas sorozatba tartozó pontgyűjtő viadal is szerepel a programban, a szériában kétévente hirdetnek világbajnokot. A végső cél pedig az újabb Vendée Globe-részvétel.

Fa Nándor 2012 decemberében jelentette be: 15 év után úgy döntött, hogy ismét tengeren fog versenyezni.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!