Az egyiptomi nemzeti vasút ENR 2018 szeptemberében állapodott meg a Transzmasholding (TMH) orosz-magyar leányvállalatával, a TMH Hungary-val, hogy öt év alatt összesen ezerháromszáz vasúti személykocsit építenek meg. A több mint egymilliárd euró értékű üzlet értelmében ötszáz légjavítós és ötszáz légkondicionált harmadosztályú, száznyolcvan légkondicionált másodosztályú, harminc klímás másodosztályú, büférészes, valamint kilencven klímás, első osztályú jármű készülhet el. A tervek szerint a kocsik egyik felét a TMH tveri vasútikocsi-gyártó üzeme gyártaná le, másik részüket pedig a TMH Hungary által felvásárolni tervezett Dunakeszi Járműjavító rakná össze. Néhány forgalomba állítás előtti műveletet Egyiptomban fognak majd elvégezni – számol be a Railway Gazette.

A napokban készült el az ENR első két, Transzmasholding-gyártású vasúti kocsija (képek forrása: Railway Gazette)

Az ENR a műszaki terveket idén júliusban hagyta jóvá, ezzel meg is kezdődhetett az első két, harmadosztályú prototípus kocsi megépítése a típusengedély megszerzéséhez szükséges tesztekhez. A járművek utastere mesterséges szellőztetésű, LED-világítással szerelt, nyolcvannyolc ülés található, és kocsinként két WC áll rendelkezésre. A forgóvázak kétszintű laprugós felfüggesztése sima futást garantál, a lassítást tárcsafékek és kerékcsúszás elleni védelem segítik.

Az összesen ezer, harmadosztályú kocsiban egyenként nyolcvannyolc ülőhely és két WC lesz

Az első harminc kocsit várhatóan 2020 tavaszán veheti át az ENR – jelenti az International Railway Journal.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!