A Kiskőrös–Kalocsa vonal 1882. december ötödikén nyílt meg, egyfajta kárpótlásként Kalocsa városának, mert  a jelenlegi Budapest–Kelebia vonal nyomvonala elkerülte a települést. A harminc kilométeres mellékvonalat a fővonallal együtt adták át. A gőzöskorszak után a hetvenes évek elejéig ABmot motorkocsik jártak a személyvonatokkal, amelyeket rövid ideig M32-es mozdonyok váltottak. A nyolcvanas évek elejétől a 2007. március 4-én történt bezárásig Bzmot motorvonatok végezték a személyszállítást. A vonalon a kalocsai honvédségi kiképzőközpont miatt mindig is komoly teherforgalom zajlott, ezeket a hetvenes évek elejéig általában 424-es gőzösök továbbították. A pálya romlásával és a gőzösök selejtezésével M31-es illetve M44-es dízelek jelentek meg a tehervonatok élén.

Kalocsán négy éve nem járt személyvonat

A pálya eredetileg 23,6 kilogramm/folyóméteres felépítményre készült, ezeket főleg C-rendszerű, 34 kilogramm/folyóméteres vágányokra cserélték ki, általában talpfákon. A rossz állapotú vonalon jelenleg is zajlik a teherszállítás, de komoly sebességkorlátozásokkal.

Kalocsa állomás

A vonalra új színt hozhat a Kalocsa után, Foktó település határában épülő növényolajgyár, amely tárgyalásokat kezdett a volt honvédségi iparvágány használatáról a kalocsai önkormányzattal. A képviselő-testület engedélyezte a használatot, ezért megkezdődhet a vonal felújítása.

A végpont felé még négy kilométer hosszan tart a vonal, onnan ágazik majd ki a folytatás

A pályafelújítás tartalmazza a Kiskőrös–Kalocsa vonal teljes átépítését 48 kilogramm/folyóméteres bontott vágányokkal, ki kell pucolni és felújítani az egyre gazosodó honvédségi iparvágányt, valamint a kiképzőközpont közelében egy új vonal épül a növényolajgyárhoz.

A pályafelújítás után a Bzmot is jóval nagyobb sebességgel haladhatna. Bezáráskor sok helyen már 20 kilométer/órával haladtak a vonatok. Ráhordójáratok indításával újra benépesülhet az ország legszebb váróterme <br> (a felvételeket Müller Péter készítette)

A pályával a tervek szerint október végéig kell elkészülni, a vonal tengelyterhelésének bírnia kell majd a tehervonatokat továbbító Szergejeket. Információnk szerint a kitermelt vágányokat a debreceni Zsuzsi-vasút kapja meg.