A felújított vonalon 2016-ban 3,2 millió, majd 2017-ben 3,5 millió ember utazott és az első kéthavi forgalomszámlálási adatok szerint 2018-ban további nyolc százalékos bővülésre lehet számítani. A Budapest–Esztergom vonal villamosításával a korábban nyolcvannyolc perces menetidő hatvankilenc percre csökkent, majd a májustól induló, sűrűbb menetrenddel hatvankét perc lesz az utazás ideje. A beruházással 51 kilométeren valósult meg a vasútvonal villamosítása.

(fotók: MTI/Máthé Zoltán)

A teljes vonalon üzembe helyezték az új D55 típusú biztosítóberendezéseket. A projekt teljes költsége eléri a 120 milliárd forintot. A felsővezeték építésén túl befejeződtek Istvántelek alállomás bővítési munkái, átépült Angyalföld állomás vágányhálózata, elkészült Angyalföld-Újpest között a második vágány és a Rákosrendező-Angyalföld közötti vágány építése.

Dorogon befejezték a második vágány építését, a beruházás befejezéséig a vontatási alállomás, valamint az autóbuszforduló és a hozzátartozó utak építési munkáival is elkészül a kivitelező.

A vonal korszerűsítésével egyidejűleg Esztergom vasútállomását is átépítették. Még zajlik a buszforduló és hozzátartozó megközelítő utak, a Baross utca és az állomási előtér átépítése, továbbá két új körforgalom is elkészül a következő hónapokban.

Eddig a hivatalos távirati irodai jelentés.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!