Az egyre távolabbinak tűnő midibusztender, illetve a 405-ösök egyre gyakoribb meghibásodásai késztették arra a BKV-t, hogy a 2001-ben történt első felújításuk után ismét megújulni küldjön néhány kocsit. Az Ikarus 412-esek felújításával ellentétben a munkát most nem külsős cég végzi, hanem a buszok üzemeltetését lassan húsz éve végző kelenföldi garázsra esett a választás. Az Ikarus 405-ös midibuszok egyik leggyengébb pontja a vázszerkezet, emiatt a teljes ablak alatti vázrészt jelentősen megerősítették, ezáltal a kocsi önsúlya is megnövekedett. A busz alá felújított futóművet tettek, szóba került a problémás Perkins motor kicserélése is valami strapabíróbbra, de ez egyenlőre elmaradt. Az utastérbe új dekoritlemezek kerültek, újrarakták a padlózatot is, a sofőr pedig új, kényelmesebb ülést kapott. Sajnos anyagi okokból kimaradt a Fok-gyem kijelző Vultronra cserélése, valamint az üvegek is maradtak a régi karcosak. A kocsi kívülről a megújult 412-es Ikarusok színtervét kapta, a kelenföldi garázsra jellemző matricás azonosítók mellett.

A felújított busszal a kelenföldi garázs vonalain találkozhatunk

Az utastájékoztató maradt a régi, az oldalsó kijelzőt érthetetlen módon le is szerelték

Az eredetileg sima hátfalba két légrácsot vágtak a jobb szellőzés érdekében

Az utastér nem sok változáson ment keresztül

Egyedül a dekoritlemezek, valamint a padlózat, ami új a beltérben

A busz vezetőfülkéje

Az ajtókra újfajta nyomógomb került, amit elég érdekesen sikerült rögzíteni

A motor egyenlőre csak felújítást kapott, de tervben van egy Allison váltós Iveco motoros változat is

A busz matricás azonosítója (fotók: Abavári-Tóth Péter)

Az Ikarus 412-esek felújításához hasonlóan az összkép itt is felemás. Egyrészt jó érzés egy felújított autóbusszal utazni, még ha jelen esetben ezt a kényszer szülte is. Másrészt viszont a vázszerkezet megerősítése kapcsán ismét az üzemeltető cég javítja ki a gyártó korábbi tervezési hibáját. A második megújulásra kocsi mindenesetre már bevonul a műhelybe, hamarosan az utcán is üdvözölhetjük.