A most bejelentett „csomag” negyvenhét, új 787-es megvásárlását jelenti. Ez listaáron 12 milliárd dolláros összeget jelent, de természetesen a világ legnagyobb légitársasága jelentős, de nem nyilvános árengedményt kap a Dreamlinerek vételárából. A típuselosztás majdnem egyenlő: huszonkét 787-800-as és huszonöt, 6,1 méterrel hosszabb törzsű, több utas (290) befogadására alkalmas 787-900-as érkezik majd.

A lista további huszonnyolc gépre opciót tartalmaz, amelyet a légitársaság a saját forgalmi és pénzügyi helyzetének megfelelően hívhat majd le. Mint a sajtóközleményben is olvasható, az új 787-esekkel elsősorban az európai és a távol-keleti célpontokra fognak repülni. A rövidebb, 800-asokkal a még meglévő, egyre több műszaki problémával küzdő, mára már lassan idejétmúlt utastérrel repülő 767-300-asokat (huszonhárom gép) fogják felváltani 2020-tól, míg a nagyobb 900-asok feladata a negyvenhét példányos, lassan húsz éves 777-200-as „triplahetesek” legidősebb példányainak, illetve a még meglévő 291 utast szállító kilenc Airbus A330-300-asok kiváltása lesz 2023-as kezdettel. Ez utóbbira már korábban is az éppen most beszerzett 787-900-asokat tartották a legnagyobb esélyesnek.

A teljes flottát a General Electrics GEnx-1B hajtóművekkel szerelik fel.

Az American jelenleg is használja a 787-esek két változatát: húsz 800-as és tizenöt 900-as viseli jelenleg is a társaság színeit. Ha az opciót is lehívják, akkor nyolcvankilenc géppel a legnagyobb 787-es üzemeltető lesz az American. Az viszont biztos, hogy nem lesznek Airbus A350-esei. A bekebelezett US Airways megrendelés-állományában szerepelt huszonkét A350-es, de a mostani bejelentés szerint ezeket, a gyártóval történt tárgyalásokat követően, törölték.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!