Az M25-ös autóút déli ütemének északi szakaszán a 3-as főút és a 2502 jelű úti átkötés között hét és fél kilométer hosszú, új nyomvonalú, kétszer két sávos, burkolt leállósáv nélküli autóút épül. Az északi szakasz keretében két különszintű csomópont is létesül, a 3-as főútnál és Maklárnál.

Épül az M25-ös déli ütemének északi szakasza (fotók: NIF Zrt.)

A napokban tartott hatósági szemlén megállapították, hogy a megépült híd és az út koronaélek közötti szakasza is műszakilag megfelelő állapotban van, így előreláthatóan október 11-én átterelik az új, korrekciós szakaszra a 3-as főút forgalmát. A forgalomnak az új nyomvonalú pályára terelését követően a régi 3-as főút érintett szakaszát után elbonthatják, ezzel folytonossá tehető az M25 autóút épülő nyomvonala, valamint a csomóponti ágak töltése is. Az építendő töltéstest esetleges későbbi süllyedésének megakadályozása érdekében lényeges, hogy még idén ősszel megtörténjen a teljes töltésépítés, mivel így a téli időszak alatt a töltéstest konszolidációja is megtörténhet.

A gyorsforgalmi út déli ütemének hét és fél kilométer hosszú északi szakasza jelenleg hetvenöt százalékos, míg a hét kilométeres déli szakasz hatvanhét százalékos készültségen áll. Az északi szakasz főpályáján a Ckt alapréteg és az aszfalt alapréteg teljesen elkészült, kilencvenöt százalékán az aszfalt kötőréteg építése megtörtént, és elkezdődött az aszfalt kopóréteg építése. A maklári csomópont hídján a pályalemez betonozása befejeződött, míg a vadátjáró és a földútátvezetés műtárgyai szerkezetkészek, az útburkolat pályaszerkezeti rétegei is át vannak vezetve. A déli szakaszon az autóút főpályáján a nagytömegű földmunka kilencvenöt százalékban elkészült. A szakasz több, mint felén a CKt alapréteg, egyharmadán az aszfalt alapréteg, míg az egyötödén az aszfalt kötőréteg építése is megtörtént. Az M3-as autópálya és az M25-ös autóút csomópontjában a kopóréteg terítése zajlik.

Az autósok a tervek szerint 2020 nyarán vehetik birtokba a teljes déli ütemet, bekapcsolva Egert a hazai és európai gyorsforgalmi rendszerbe. A déli szakasz kivitelezését a Colas Hungária Építőipari Zrt. végzi, nettó tizenkilencmilliárd forintért, míg az északi szakasz 16,7 milliárd forint összegű kivitelezését a He-Do Kft. és a Colas Út Zrt. közösen végzik. A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásban valósul meg uniós és hazai forrás felhasználásával.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!