A közlekedési vállalattól megtudtuk, a 2-es és a 24-es villamos közvágóhídi végállomásán a végállomási épület korszerűsítése, teljes felújítása zajlik: az épület állapota leromlott, a munkakörülmények pedig kifogásolhatók voltak. Az munka várhatóan áprilisban fejeződik be.

A felújításhoz ki kellett kapcsolni a biztosító-berendezést. Ilyen esetben az előírások szerint csak kézi jelzőeszközök használatával és kézi váltóállítással tartható fenn a forgalom. A biztonságos lebonyolítás érdekében a különböző szolgálatok üzemkezdettől üzemzárásig, tehát teljes üzemidőben váltóőri felügyeletet biztosítanak a helyszínen. A forgalmi-, és a szociális igények függvényében történik a váltó kezelésével/jelzés adással megbízott munkatársak leváltása – áll a BKV válaszában.

Váltóőr a Közvágóhídon (fotó: Vörös Attila)

A váltó állításával megbízott dolgozóknak a váltókörzet mellé külön, fűtött konténert telepíttettek a munkakörülmények javítása érdekében. A feladatot a vonatkozó utasítások szerint hajtják végre a munkavállalók, akiknek biztosítják a feladat elvégzéséhez szükséges alapvető védőeszközöket (munkavédelmi kesztyű, láthatósági mellény).

Nem hivatalosan portálunk megtudta, hogy a felújítás időszakában munkanapokon a reggeli, délelőtti csúcsban, illetve a délutáni sűrűbb időszakban a Dél-Pesti Forgalmi Szakszolgálat pluszban egy fő járművezetőt ad a Vágóhídra. Az ő feladata első sorban a metrópótlás miatt sűrűbben járó 2-es villamos vezetőinek a bejárati jelzőnél történő leváltása, és hogy a kocsit az állomási visszafogóvágányra bevigye. Szükség esetén besegít a tabulátorkezelőnek vagy a váltóőrnek – a résztvevők rádión kommunikálnak egymással.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!