Az igazi újdonságért – a felújított típus talán 2015 januárja óta már nem számít annak – felfelé kell nézni. A 4304-es pályaszámú villamos teljesen újszerű, félpantográf áramszedővel jött ki a Fehér úti főműhelyből. A tesztüzem eme egyedi szedős kocsinál július 18-áig tart, az ok pedig pofonegyszerű: az áramszedőhiány.

A 4304-es a Közvágóhídnál (fotó: IHO-archív)

Tatra típusból az összeset, Ganz csuklósból a maradásra ítélt harmincnyolc kocsit (és a harminc KCSV7-est) újítja fel fokozatosan a BKV. A hagyományos ollós áramszedők ellátási akadályai miatt három gyártó berendezését tesztelik. A 4304-esen látható a lengyel EC Engineering gyártmánya, ez a 120EC típusú áramszedő a lengyelországi Konstal és a lengyel, cseh Tatra villamosokon üzemel még. Hamarosan megérkezik a svájci Sécheron SPL 26 típusa, és a Morgan/Minel is bejelentkezett.

A konstrukció sokkal korszerűbb az eddig használatosaknál, kifejezetten motoros üzemre készült, az ára is összemérhető egy régi szedő felújítási költségeivel. A BKV a teszt során a kocsi berendezéseivel együttműködésen kívül a szedő és a szén csúszólap kopásait, az áramszedő esetleges meghibásodásait vizsgálja.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!