Az Alstom nyílt versenypályázaton győzött, így ő szállíthatja a vonatokat a megrendelőnek. A huszonhét Coradia iLint szerelvény főleg Frankfurt am Main környékén közlekedik majd, a vonatok várhatóan 2022-ben állnak forgalomba. A körülbelül félmilliárd euró értékű kontraktus része a hidrogénellátás, valamint a szerelvények huszonöt éven át tartó karbantartása is. A hidrogén üzemanyagot az Infraserv GmbH. & Co. szállítja, a vonatok töltését pedig a Frankfurt külterületén található Höchst ipari park területén végzik. A tervek szerint egy töltéssel a vonat ezer kilométert futhat naponta.

fotó: Alstom

Az RMV a német szövetségi közlekedési minisztériumtól a költségek 40 százalékára kap állami támogatást. Az iLintek a fahma vállalat tulajdonában lesznek, amely vasútijármű-kölcsönzőként működik, és adja a rajna-majnai közlekedési szövetségnek is a szükséges szerelvényeket. Az új szerelvények az RB11 (Frankfurt-Höchst–Bad Soden), RB12 (Frankfurt–Königstein), RB15 (Frankfurt–Bad Homburg–Brandoberndorf) és RB16 (Friedrichsdorf–Friedberg) vasútvonalakon járnak majd.

Az Alstom gyártotta Coradia iLintek egyelőre Alsó Szászországban közlekednek, ott tizennégy 160 férőhelyes szerelvényt rendeltek korábban. A szerelvények az Alstom sazgitteri gyárában épülnek.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!