Igazi tavaszi időjárás mellett, csaknem húszfokos melegben ünnepelte Prága a buszközlekedés elindításának a száztizedik évfordulóját március 10-én. Az évforduló alkalmából történelmi járművek vonultak ki a szűk kis kisoldali utcákra, köztük az Ikarus E91-es típusú midibusszal. A meredek váraljai utcákkal hősiesen megbirkózott a magyar gyártmányú busz, amiből Prágában hat üzemel a városi közlekedésben.

A Karosa ŠM 11-es társaságában pózol az Ikarus E91-es<br>(A képre kattintva galéria nyílik a PID által közzé tett fotókból)

A cseh fővárosban 1908. március 7-én indult a be a városi omnibuszközlekedés a Malostranské náměstí és Pohořelec között. A másfél kilométeres szakaszon kilenc megállót szolgált ki, a buszok tizenöt perces követéssel közlekedtek a nap folyamán. Az első omnibusz Laurin & Klement gyártmányú volt, később kerültek Prágába Fiat, Aries és Gaggenau márkájú buszok is. Így összesen négykocsis járműparkkal rendelkezett Prága. A menetjegy ára 20 fillér volt akkoriban. A kezdeti lelkesedésnek köszönhető, hogy a buszjáratot meghosszabbították, a Károly-hídon át az Óvárosba. Hamarosan azonban nehézségek adódtak. Többek között a terepviszonyok miatt (a Nerudova utca 122 ezrelékes emelkedése miatt) gyakoriak voltak a meghibásodások és karambolok is történtek, ami miatt a buszok közkedveltsége egyre inkább lankadt. 1909. november 17-én aztán a városvezetés úgy döntött, hogy felfüggeszti a buszközlekedést. Az újraindításig tizenhat hosszú esztendőt, 1925 júniusáig kellett várniuk a prágai lakosoknak.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!