Pálya, állomások, kísérő infrastruktúra, biztosítóberendezés: azaz „pincétől padlásig” korszerűsítik a 40a vasútvonal első szakaszát, a munkálatok alapkövét május 3-án tették le. Lássuk, mi is változik a pusztaszabolcsi vonal felső végén!

Az alapkő letétele nem feltétlenül a munkák kezdetét jelentette (a képek forrása: NIF Zrt.)

A 20,5 kilométeres szakaszon összesen 49 kilométer hézagmentes vágányt fektetnek, nyolc állomás és megállóhely (Háros, Nagytétény-Diósd, Érd, Budafok, Budatétény, Barosstelep, Érdliget és Érd felső), valamint a teljes felsővezetéki hálózat korszerűsödik. Az állomásokon új peronok, peronaluljárók, rámpák, liftek, perontetők épülnek, 182 gépkocsi és 100 kerékpár számára alakítanak ki parkoló- és tárolóhelyeket. A korszerűsítéshez kapcsolódva 27 híd, kerethíd, áteresz, 13 kilométernyi zajvédő fal épül. Öt új gyalogos- és peronaluljáró épül, kettőt, valamint hat különszintű és hat szintbeli csomópontot korszerűsítenek.

Az átépülő biztosítóberendezés és az ETCS 2 kiépítése miatt Háros, Nagytétény-Diósd és Érd állomások felvételi épületeit is korszerűsítik, Érden új blokkmesteri épület épül, és felújítják a vontatási transzformátorállomást is.

A vasúti pálya korszerűsítését a Kitérő 2016 Konzorcium (V-Híd Zrt. és A-Híd Zrt.) nettó 51,36 milliárd forint, a biztosítóberendezést és az ETCS 2-t a Siemens KLBA Konzorcium nettó 16,62 milliárd forint értékben végzi el, az átadási határidő – amely után a teljes szakaszon százhúsz kilométer per órás pályasebesség lesz – 2020 vége – áll a NIF Zrt. sajtóközleményében.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!