Jókora adag akkumulátoros Flirt érkezhet Németországba

iho/vasút   ·   2019.10.17. 18:00
flirt-akku-400

A NAH.SH még júliusban hirdette ki győztesnek a svájci gyártót. A hivatalos szerződéskötésre nemrégiben került sor. Az aláírást követően a Stadler a prominens személyeket el is vitte bemutatómenetre egy Flirt Akku fedélzetén Kiel és Oppendorf között. A kontraktus harminc évre szóló karbantartást is magába foglal, amelyet Neumünsterben és Rendsburgban hajtanak majd végre. A hatóság igény esetén opcionálisan további ötven szerelvényt is vásárolhat.

A felvételen látható prototípus Flirt Akku négyrészes, a Schleswig-Holsteini közlekedési hatóság ennél rövidebb, kétrészeseket vásárol (fotó: Stadler)

A rövidke, mindössze kétrészes Flirtök dízelüzemű vonatokat váltanak majd ki 2022-től a Kiel–Lübeck–Lüneburg, a Bad Oldesloe–Neumünster–Heide–Büsum, a Kiel–Husum, a Husum–Bad St. Peter Ording, a Kiel–Rendsburg és a Kiel–Eckernförde–Flensburg viszonylatokon. A légkondicionált utastérben százhuszonnégy ülőhely lesz, álló utasokkal együtt közel kétszázan férhetnek fel egy-egy szerelvényre. A Flirt Akkun két tágas többcélú tér is található, kerekesszékek, babakocsik vagy kerékpárok részére, továbbá a WC is akadálymentesített. A fedélzeti kényelmet wifi, hálózati csatlakozók, kamerarendszer és korszerű utastájékoztató rendszer fokozza.

Az alapvetően villamos üzemű, százhatvan kilométer per óra legnagyobb üzemi sebességű motorvonatok optimális körülmények között százötven kilométert tudnak megtenni felsővezeték nélkül, a tervezett útvonalakon maximum nyolcvan kilométert kell majd villamosítatlan szakaszon haladniuk. A vonatok menet közben, valamint a fékezés során a fékezési energiát visszatáplálva töltik majd az akkumulátorokat. A meglévő töltési infrastruktúra bővítéseként öt állomáson (Kiel, Neumünster, Flensburg, Lübeck, Lüneburg), valamint az Osterrönfeld és Jübek közötti vonalszakaszon építik majd át a felsővezeték-rendszert, az optimális töltés érdekében pedig egyéb töltési eszközöket is létrehoznak. A korszerű, „zöld” szerelvények sokkal energiakímélőbbek lesznek, mint a jelenlegi dízelmotorvonatok, emellett sokkal alacsonyabb az emissziós értékük is – jelenti a Railway Pro.

Az alternatív, akkumulátoros üzemre is képes Flirt-verziót tavaly szeptemberben, a berlini InnoTrans vasúti kiállításon és szakvásáron mutatta be a Stadler a nagyközönségnek.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek