Kényszerpihenőn a debreceni villamosok

Az áprilisban közzétett cikkünkben bemutatott állapotokhoz képest újabb fontos szakaszaihoz érkezett a pálya építése. Nyomvonalán egyre több helyen találkozhatunk betonalapokkal a sínmezők alatt. Ez a munkafázis függ legnagyobb mértékben az időjárástól, a hátralévők bármilyen évszakban elvégezhetők.
A vonal kiépítésével járó felszíni közlekedési változások több esetben is felborítják a város megszokott tömegközlekedési rendjét. Legjelentősebben a június 22-től érvényes rendszer nehezítette meg a debreceniek életét: másfél hónapos vágányzár kezdődött az 1-es teljes vonalán, ezért az utasok azóta csak villamospótló busszal érhetik el úticéljukat. Az augusztus 9-ig tartó korlátozás a Piac utcai kábelfektetések, valamint a Petőfi téren zajló átépítés miatt szükséges, ahol az elmúlt hetekben munkaterületeken át haladtak a villamosok.
Már korábban beépítették az új vonal kiágazó vágányait az 1-es Eötvös utcai megállóhelye után, de innen legalább egy kilométeres szakaszon semmi nem utalt arra, hogy itt további villamospálya épül. Mára viszont szembetűnnek a változások: a bevásárlóközpont előtt is betonalapokat, néhol ráfektetett síneket láthatunk. A Doberdó utcai végállomás felé haladva – például a Füredi út és a Dózsa György út kereszteződésének közelébe tervezett megállóhelynél már korszerű magas peronok építése ígéri a mihamarabbi átadást.