A húsvéti hosszú hétvége óta az önkormányzatok is jogosultságot kaptak arra, hogy a kijárási korlátozásokról szóló 71/2020. (III.27.) Kormányrendelettől eltérő rendelkezéseket hozzanak a közigazgatási területükön. Ez a tapasztalatok szerint az államinál szigorúbb rendelkezésekhez vezetett. A Kerékpárosklub arra kéri az önkormányzatokat és hatóságokat, hogy a kerékpáros útvonalakat lezáró erőiket a gyülekezések feloszlatására irányítsák át az egészséges és távolságtartó kerékpározás ellehetetlenítése, ezzel az autós közlekedés előnybe helyezése helyett.

Az utóbbi hétvégék kerékpáros közlekedést és sportot ellehetetlenítő intézkedései közül a honlapján megjelent összefoglalójában a Kerékpárosklub kiemeli Budakalász és Tatabánya esetét. „Előbbi a Megyeri-híd kerékpárútjának lezárásával, utóbbi a városból kivezető kerékpárutak lezárásával terelte aránytalanul hosszú kerülőkre a környezetbarát és egészséges közlekedést választókat. Több – például balatoni vagy Duna-parti – település a rajta átvezető kerékpárutak lezárásával akadályozta a kerékpározást, miközben a településen átmenő autós vagy közösségi közlekedés ellen nem hoztak intézkedéseket.

Az ilyen intézkedések – az államilag ingyenessé tett parkolással – az autós közlekedést helyezik előnybe a kerékpározás helyett.”

A klub tagjai azt is hangsúlyozzák, hogy „a kerékpározást a jelenlegi járványügyi helyzetben nem korlátozni, hanem segíteni szükséges. A helyzet romlása esetén érthető lenne a szabadidős mozgások korlátozása, de felhívjuk a figyelmet arra, hogy még Olaszországban és Spanyolországban sem korlátozták a biciklis munkába és bevásárolni járást, szükséges ügyintézést.”

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!